Interkommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av framgångsrika och marknadsledande Cibes? Är du en driven och idérik internkommunikatör med god kommunikationsförmåga? Under 2020 har Cibes fortsatt sin snabba internationella expansion och genomfört ett flertal företagsförvärv, startat två nya säljbolag i USA och Indien och även en ny fabrik i Kina. Som en naturlig del av denna tillväxt behöver bolaget stärka huvudkontoret i Gävle med en interkommunikatör som får en central och betydande roll i organisationen.

I rollen som Internkommunikatör på Cibes upprättar och utvecklar du strategier för internkommunikation och blir operativt ansvarig för att ta fram och utföra interna kommunikationsplaner. Du blir självständigt ansvarig för att utveckla innehållsstrategin för bolagets intranät som ska lanseras under 2021. Som Internkommunikatör på Cibes inspirerar du chefer och medarbetare i organisationen att jobba med kommunikation på ett mer effektivt och affärsinriktat sätt; du vågar utmana valda sanningar och förstår att ditt sätt att driva kommunikationsfrågor bidrar till bolagets lönsamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:

- Skriva, redigera och publicera innehåll på Cibes kommunikationskanaler som; intranät, webbplats och sociala medier.

- Säkerställa att rätt information samordnas och kommuniceras vid rätt tidpunkt.

- Samordna och utveckla den interna informationen med externa aktiviteter.

- Stötta och coacha ledning, chefer och koncernens dotterbolag med kommunikationsplaner, budskap och andra underlag som behövs för att hantera interna kommunikationsinsatser.

Vi söker dig som har förmåga att tänka kreativt, är resultatorienterad och har en positiv energi som smittar av sig på alla i din omgivning. Du är kommunikativt skicklig, uttrycker dig obehindrat på engelska och svenska – i både tal och skrift.

Du har ett affärorienterat mindset som skapar förtroende och genom ditt engagemang och medryckande sätt skapar du intresse för de frågor du driver. Som person är du prestigelös, har förmågan att ”kavla upp ärmarna” och kan leverera både på strategisk och operativ nivå, beroende på vad organisationen har behov av och vilka mål du jobbar mot. Det vore toppen om du har erfarenhet av att arbeta i ett entreprenöriellt bolag i stark tillväxt och har ett par års erfarenhet från arbete med internkommunikation från relativt komplexa organisationer - gärna i en internationell miljö.

För att trivas i rollen behöver du ha ett starkt eget driv och vana av att arbeta i ett högt temp. Troligtvis är du akademiker eller motsvarande utbildningsnivå, med fördel inom Marknad, kommunikation och/eller media.

Du erbjuds en grymt spännande och garanterat utvecklande roll i ett snabbväxande internationellt och entrepröniellt bolag. Behovet av effektiv interkommunikation inom bolaget är stort och den nyinrättade tjänsten som Internkommunikatör på huvudkontoret i Gävle får en central roll i framtagandet och lanseringen av Cibes intranät. Som Interkommunikatör blir du medlem i ”Extended Management Meeting Group” där alla dotterbolagschefer och funktionschefer träffas 4-5 gånger/år. Gruppen består av cirka 40 personer och leds av VD. ”Extended Management Meeting” blir ett forum för internkommunikatören att driva sina frågor och bli synlig i organisationen.

Spännande utvecklingsmöjligheter finns det med andra ord gott om!

Har vi lyckats fånga ditt intresse? Då ser vi fram emot att höra från dig!

Urval av ansökningar sker löpande så vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta MADE FOR´s ansvarige konsult Lisen Olander

Cibes Lift Group är en internationell koncern, med säte i Sverige, som består av ett flertal bolag i Sverige, Norge, Finland, England, Holland, Belgien, Tyskland, Frankrike, Spanien, Kina, Hong Kong, Thailand, Vietnam, Indonesien, Filippinerna USA och Indien. Cibes tillverkar utrymmeseffektiva modulbaserade hissar till i stort sett hela världen, från sina två fabriker i Sverige och Kina. Cibes startades redan 1947, men har sedan början av 2000-talet haft en snabb och medveten tillväxt. Idag är vi en av de största aktörerna på lågfartshissmarknaden med över 850 anställda och en omsättning på närmare 1,5 miljard SEK.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2021
  • Ansök senast: 15 mars 2021

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024

22 november 2024

21 november 2024