OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med internkommunikation och redaktion på en samhällsviktig myndighet? Är du strukturerad, lyhörd och kan arbeta självständigt? Då är detta uppdrag på Pensionsmyndigheten rätt för dig, där du erbjuds varierande arbetsuppgifter och stort ansvar inom intern kommunikation. Ansök redan idag!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi ett varierande uppdrag för dig som intern kommunikatör på Pensionsmyndigheten. Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare.
Pensionsmyndighetens kommunikationsavdelning har behov av en konsult för att stötta huvudredaktören och redaktionen för intranätet, samt att vid behov kunna vikariera i rollen som huvudredaktör. Uppdraget avser internt kommunikationsarbete på operativ nivå med fokus på Pensionsmyndighetens intranät.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
bistå med att arbeta om struktur, serviceanpassa sidor och rensa innehåll på intranätet
bistå i pågående moderniseringsarbete av intranätets plattform SiteVision
ingå i arbetet med användartester av nya funktioner på intranätet
bemanna, bevaka och hantera intranätets funktionsbrevlåda (funktionsbrevlådan är ett stöd för myndighetens ca 100 intranätsredaktörer)
ingå som operativt internkommunikationsstöd i arbetsgrupper för myndighetsövergripande verksamhetsfrågor
ingå i arbetsgruppen för intern kommunikation, delta i dialog och bistå med rådgivning i kommunikationsfrågor
I det redaktionella arbetet på intranät ingår följande arbetsuppgifter:
löpande intervjua, skriva texter och publicera nyheter på intranätet
stötta lokala redaktörer och textredigera artiklar
bistå med att välja ut bilder och anpassa dem till olika kanaler
Krav för tjänsten
högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning, alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom intern kommunikation (senaste uppdrag får inte vara äldre än två år bakåt i tiden)
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att koordinera och utveckla innehåll på intranätet
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att arbeta med SiteVision eller liknande publiceringsverktyg
kunskap om digital kommunikation och sociala medier
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg och webbpubliceringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl. och Episerver, Sitevision m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift, samt ha god kunskap i svenska språket och klarspråk
Vi söker dig som har förmåga att
Arbeta självständigt och ta egna initiativ
Vara lyhörd med förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt
Vara strukturerad med förmåga att planera, organisera och prioritera sitt arbete
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på ca 75-100% under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt till och med 31 december 2022, med möjlighet till förlängning till och med 31 december 2023. Uppdraget ska utföras vid Pensionsmyndighetens kontor i Stockholm, Hornsgatan 168. Visst distansarbete kan bli aktuellt i samråd mellan parterna.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-03-09. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.