Intern IT-Support

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vi söker till vår kunds interna IT-avdelning en social person för en IT-support tjänst.

Som Intern IT-Support kommer du att vara supporten för företagets kontor i Sverige, stationerad i Växjö. Arbetsuppgifterna kommer framförallt utgå från företagets ärendesystem där uppgifter exempelvis kan vara; beställningar av ny PC eller nytt program, installation av vissa program, lägga upp personer i telefonsystem, lägga till skrivare på datorer.

Som IT-support kommer du att arbeta självständigt dock finns det personer som kan stötta upp med arbetsuppgifter. Ena dagen är du IT-vaktmästare och andra dagen är du kärnan för företagets It-infrastruktur. Det är ett arbete som kan vara allt från dokumentation till visst projektarbete och involvering i olika förvaltningsgrupper.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. För rätt person finns dock goda chanser att efter sex månader bli överrekrytering till kundföretaget.


Din profil

Vi söker dig som har ett gediget teknikintresse och kanske har gått någon form av teknisk utbildning. Har du arbetat i support eller med annan typ av service är det en fördel. Du bör ha grundläggande databaskunskaper samt viss praktisk erfarenhet av att arbeta med SQL-verktyg. Har du erfarenhet av informationssäkerhet är det meriterande.

Som person är du social, positiv och problemlösare i grunden samt har ett stort intresse för teknik och service. Du har ett logiskt tänkande och förmåga att se helheten. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och ser inga problem med att arbeta självständigt.

Krav:
-Grundläggande databaskunskaper
-Bekväm med Windows och Micosoftverktyg
-Erfarenhet av SQL-verktyg
-Goda kunskaper i engelska

Start: Omgående el. enl. överenskommelse
Arbetsplats: Växjö
Arbetstid/omfattning: Heltid, kl.08.00-17.00, vardagar
Lön: Individuell lön

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!


Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 8 april 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024