OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med intern kommunikation för att skapa ett ännu starkare arbetsgivarvarumärke? Är du nyfiken, kreativ och skulle trivas med att vara en utåtriktad ambassadör för ett mycket stark svenskt varumärke? Välkommen att söka till vårt fantastiska team på Swecon!
Vi söker dig som är en slipad skribent och kan anpassa kommunikationen utifrån organisationens behov via digitala verktyg och plattformar. Du känner dig trygg med att självständigt analysera, planera, driva och utvärdera kommunikationsinsatser.
Du förstår vikten av bra samordning och ett nära samarbete för att nå riktigt bra resultat. Du kommer jobba nära närmaste chef, vd, ledningsgrupp och övriga interna intressenter, men också utåt genom att vara ambassadör för vårt arbetsgivarvarumärke. Tillsammans med mig, Emma, kommer vi att arbeta aktivt med vårt employer brand genom att exempelvis anordna events, vara ute på mässor och vid behov resa runt i landet och besöka anläggningar för att coacha våra ledare och medarbetare.
Du är varmt välkommen till vårt HR-team på sju härliga personer med kontor på Swecons huvudkontor i Eskilstuna.
Arbetsuppgifter
- Ta fram och genomföra kommunikationsstrategier och kommunikationsplaner.
- Stärka organisationskulturen med stöd av storytelling och internkommunikation.
- Ta fram layouter och rörlig bild/film för att använda i vår interna kommunikation.
- Ansvara för vår employer branding i sociala medier samt artiklar och information till karriärsidan.
- Redaktör för intranätet. Skriva och publicera artiklar, notiser mm samt även ansvara för Swecon intranätsredaktörer.
- Moderera våra livesändningar och projektleda sändningen.
- Säkerställa intern samstämmighet i kommunikationen.
- Arbeta som kommunikatör i interna förändringsprojekt.
För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du även har förmåga att fånga upp kommunikationsbehov i organisationen samt erfarenhet från förändringskommunikation. I dina arbetsuppgifter kommer det också ingå att genomföra och sammanställa avgångsintervjuer samt andra HR relaterade arbetsuppgifter.
För att lyckas och trivas i rollen
Är du kommunikativ, självgående, initiativtagande samt är en lagspelare och kan se helheten. Du är lugn, stabil och är bra på att prioritera.
Du har:
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
- Mycket god systemvana.
- Erfarenhet av att projektleda.
- Bra administrativ förmåga.
- Innovationskraft och viljan att lära nytt och använda ny teknologi för att producera intressant content, exempelvis inom AI.
Önskad utbildning och erfarenheter:
- Relevant utbildning inom kommunikation eller motsvarande samt webb och/eller digitala kanaler eller annan likvärdig utbildning.
- Minst 5 års erfarenhet av internkommunikation alternativ arbete på en kommunikationsbyrå eller mediebyrå.
- Du är en mycket god skribent som har ett öga för bild och form.
- Mycket goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg såsom Sharepoint.
- Kunskap i bild -och filmbehandlingsprogram (Adobe).
Så här ansöker du:
Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2024-03-10
Kontaktuppgifter
Paula Hernandez, HR-chef, 010-556 10 55
Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66
Välkommen med din ansökan!
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är exklusiv återförsäljare av Volvo Construction Equipment samt Volvo Pentas industrisegment i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 665 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr.