OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom med processansvar
Multinationellt bolag söker dig som vill jobba globalt och är ekonom i botten.
Krav
Ekonom med processansvar
erfarenhet efterfrågas
Om jobbet
Vill du arbeta i ett dynamiskt och bransch ledande techföretag i en spännande och snabbt utvecklande miljö? Har du ett par års erfarenhet inom SCM-området och vill jobba med internrevision, då är denna tjänst på företaget din möjlighet att ta ditt nästa karriärssteg! Vi arbetar med ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag
OM TJÄNSTEN
Rollen som Ekonom med processansvar kommer huvudsakligen innebära att identifiera, analysera, förbättra och kontrollera risker som uppstår i processer inom Samsung. Du kommer att agera administratör och stötta interna användare i kontrollsystem. Tjänsten kräver god analytisk förmåga och förståelse för affärsprocesser i arbetet med omfattande system och stora mängder data, samt att dagligen föra proaktiv kommunikation med processägare, ledning, EHQ och HQ.
Du kommer arbeta i ett team med två andra internrevisorer samt en teamlead. Du har möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Headsource i 6 månader men med goda möjligheter till förlängning.
Som konsult för Headsource erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Ekonom ansvarar du för att säkra affärsprocedurer och processer baserade på bolagets processer, policys och GPPM. Huvudansvar är internrevision men med arbetsuppgifter som även innebär att stödja i revisionsrelaterade arbetsuppgifter och rutiner samt agera ett systemstöd. Du kommer även att:
* Genomföra rutinmässiga och periodiska interninspektioner av revisioner av fakturor, betalningar, bevis och försäljningsavdrag eller godkännanden.
* Arbeta med riskhantering och periodiska riskkontroller över samtliga processer inom Samsung Nordic genom användningen av verktyg som EW, ICMS (ICFR) samt FSCS.
* Administrera och agera systemstöd genom att koordinera och stödja användare.
* Övervaka arbetsflöden och processer samt utreda och rapportera i ärenden.
* Revidera och uppdatera poliycs i GPPM med processägare och supportera periodiska revisioner såsom Self Audit och ICMS för att kommunicera och granska dokument och bevis.
* Ad hoc supportera och rapportera på begäran av chef.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen eller högre utbildning inom ekonomi
- Har några års arbetslivserfarenhet inom internrevision eller liknande
- Har goda kunskaper av M/S Office och avancerad kunskap i Excel
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift då båda språk används i det dagliga arbetet
Meriterande:
* Har fördjupad kunskap inom Finance, Business control, Compliance eller Procurement
Som person är du:
* Analytisk
* Strukturerad
* Problemlösande
* Serviceinriktad
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltidstjänst på 6 månader med goda möjligheter till förlängning
* Placering: Kista
Skicka in CV och personligt brev på engelska, tack.
Rekryteringsprocessen hanteras av Headsource och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Headsource.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.