OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi levererar en så enkel sak som trygghet.
Som det största energi- och avfallsbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?
Nu söker vi en Intern Supporttekniker till vår IT-avdelning. Detta är en spännande och utmanande tjänst för dig inom IT-området som är redo att ta nästa steg för att bredda din kompetens och utvecklas inom IT. I rollen ansvarar du främst för IT-support till våra anställda men också styrning och övervakning av nätverk, utrustning samt drift av våra interna IT-system. Vi söker dig som har ett brinnande intresse för IT och drivs av att hjälpa andra.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta med felsökning, support och analys av tekniska ärenden och utvecklingsprojekt. De tekniska ärendena är av olika svårighetsgrad och omfattning, vilket erbjuder dig att utveckla din problemlösningsförmåga. Själva ärendet hämtar du från ett ärendehanteringssystem, telefon och mail, som du sedan löser efter bästa förmåga. I korthet innefattar arbetet att:
· Agera användarstöd och support till användare
· Installera arbetsplatser
· Installera och underhålla nätverk, och övriga system i den lokala driften
· Konfiguration samt installation av mjuk- och hårdvara
· Felsöka problem och komma med förslag på åtgärder eller förbättringar
· Support i Windows och M365 samt Active Directory
· Dokumentation och rapportering
· Övervakning av nätverk och utrustning
För att trivas i rollen tror vi att du är serviceinriktad och driven med en god förmåga att lära dig nya uppgifter. Vidare är du prestigelös, kommunikativ och har ett starkt IT-intresse med säkerhetstänk. Du har en härlig dos av humor till ett skönt expanderande Team med utvecklingsmöjligheter.
Personliga egenskaper
Då tjänsten till stor del omfattar kontakter och relationer med användare inom vår koncern ställer vi stora krav på att du har ett grundläggande ”servicetänk”.
• Du drivs av att hjälpa andra och finner tillfredställelse i att lösa problem.
• Har lätt att prata med andra på ett icketekniskt sätt.
• Ser problem som en möjlighet och är utvecklande.
• Kan hantera stressfulla situationer på ett lugnt och metodiskt sätt.
• Noggrann i detaljer som dokumentering och uppföljning.
Vi söker dig som har:
• Gymnasie- eller eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Goda kunskaper i M365 Goda kunskaper inom nätverk/infrastruktur
• Microsoft Server 2019 / Linux
• Microsoft SQL kunskaper är meriterande
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska
• För tjänsten krävs det att du har B körkort
Vad kan vi erbjuda dig:
· En trygg arbetsgivare
· Spännande bransch som befinner sig i en stark utvecklingsfas
· Ett roligt och stimulerande arbete i en koncern som står inför många spännande utmaningar i en framtidsbransch i förändring.
· Goda interna utvecklingsmöjligheter inom områdena IT – kommunikation och systemutveckling
· Friskvårdbidrag, konstklubb, träningsmöjligheter m.m.
Tjänsten är en heltidstjänst tillsvidare, eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Visst helg- och kvällsarbete kan förekomma och vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi ser fram emot din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 20 september. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring ansökan är du välkommen att kontakta Johanna Wållgren på johanna.wallgren@cordovan.se eller 070-853 78 48.
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se
Länk till ansökan: https://cordovancareer.se/lediga-tjanster/?rmpage=apply&rmjob=157&rmlang=SE
Vill du veta mer om tjänsten kontakta:
Jenny Lundholm-Graveleij på mobil:
073-234 31 63
Fackliga företrädare:
Åsa Montan
Facklig representant SACO
0721556271
asa.montan@hem.se
Alexandra Ovik
Facklig representant- Vision
0732612842
alexandra.ovik@hem.se