OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
SEB Kort söker en motiverad och talangfull kommunikatör med väldigt goda skriftliga kunskaper. Företaget är en dynamisk och framåttänkande organisation som värdesätter en effektiv intern kommunikation för att engagera och informera sina anställda.
I rollen som Internal Communication Manager kommer du att spela en vital roll i att säkerställa så att SEB:s anställda är välinformerade, engagerade och i linje med företagets affärsplan och strategier. En av dina huvudsaklige uppgifter är att koordinera SEB:s interna kommunikation i enlighet med deras kommunikationsplan.
I din roll som Internal Communication Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Koordinera intern kommunikation enligt kommunikationsplanen för SEB Kort, inklusive teman samt planering och produktion av nyheter på intranätet och andra kanaler.
• Planera och samordna intern kommunikation i större projekt.
• Utveckla nyckelmeddelanden som stödjer företagets affärsplan och strategier.
• Delta i utvecklingen av deras interna kommunikationsplan.
• Stöd VD med innehåll för intern och extern kommunikation.
Tjänsten som Internal Communication Manager är ett konsultuppdrag med omgående start som sträcker sig fram till den 31 augusti 2024.
Om dig
Vi söker dig som har 2 till 5 års erfarenhet inom intern kommunikation i ett noterat företag eller en finansiell institution. Idealt sett har du erfarenhet av att hantera både intern och extern kommunikation, både proaktiv och reaktiv kommunikation, samt ledning av kommunikationsprojekt från start till mål. Erfarenhet av att arbeta i ett internationellt företag och daglig hantering av intressenter är en fördel.
Du bör ha utmärkta skriftliga och muntliga färdigheter på både engelska och svenska. En akademisk utbildning inom journalistik, kommunikation, marknadsföring eller andra relaterade områden är önskvärd. Du bör vara nyfiken, en snabb inlärare och ständigt redo att ta på dig nya utmaningar med både en strategisk och operativ inställning. Proaktiv, driven, analytisk, välstrukturerad och förmågan att hantera många projekt samtidigt med uppfyllandet av deadlines är viktigt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Deni Ilic via deni.ilic@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147