Internal Sales Coordinator till Recab!

Internal Sales Coordinator till Recab!

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter en flexibel och varierande roll med fokus på säljsupport, merförsäljning och långsiktiga kundrelationer? Hos Recab erbjuds du en utvecklande spindeln-i-nätet-funktion som Internal Sales Coordinator. Om du trivs med breda kontaktytor, service och administration, samtidigt som du har ett tekniskt intresse, är detta rollen för dig. Sök redan idag då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Internal Sales Coordinator till Recab. Recab ingår i det börsnoterade bolaget Addtech AB och har kontor i både Sverige, Norge, Danmark. De omsätter ca 170 milj och är 40 anställda. De befinner sig nu i en expansiv fas och anställer för att fortsätta växa. Vi söker nu dig som vill utvecklas i en roll som innesäljare och bli deras nya Internal Sales Coordinator. Du kommer tillhöra säljteamet bestående av 13 medarbetare, och arbeta i bred supporterande roll med goda möjligheter att utvecklas. Du utgår från kontoret i Västberga, men du kan även arbeta remote till stor del. Detta är ett konsultuppdrag med ambition till överrekrytering.

Du erbjuds


* Goda karriärmöjligheter i en stimulerande arbetsmiljö med trevliga kollegor, och okomplicerade beslutsvägar.
* Flexibla arbetstider.
* En väg in på ett välkänt bolag i sin bransch.
* En arbetskultur med högt i tak och bra sammanhållning mellan medarbetarna.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Detta är en kombinerad roll där du dels kommer att jobba med blandat säljarbete (ca 60% av rollen) gentemot nya och befintliga kunder, samt supportera Key Account Managers med olika typer av säljrelaterad administration (ca 40%). Mer specifikt kommer du att jobba med:


* Uppdatering av prislistor.
* Avlasta och finnas där som stöd för KAM.
* Offerthantering och hantering samt stöttning av orderadministration.
* Vara en ”spindeln nätet-funktion” inom säljgruppen och båda hantera egna kunder men även stötta dina säljkollegor i det dagliga arbetet och ha ett nära samarbete med teamet inom Order.


VI SÖKER DIG SOM
- Minst ett års erfarenhet av en kundnära roll med fokus på service, support och/eller administration.
- Grundläggande kunskaper i Microsoft Office-paketet samt systemvana.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt.
- Tekniskt intresse som du kan motivera.

Meriterande:


* Vana att arbeta i affärssystem (Jeeves) samt CRM-system (Super Office).
* Erfarenhet av liknande tjänst inom teknisk försäljning/säljsupport.


Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper samt intresse för rollen som framgår i din ansökan. Vi söker dig som är social, kommunikativ samt har hög personlig mognad. Vidare är du strukturerad, noggrann och flexibel i ditt arbetssätt. Du fungerar lika bra i samarbete med andra såsom i självständigt arbete.

Övrig information


* Start: Omgående/enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid, långsiktigt. Avtal skriv initialt på 6 månader, med ambition till överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
* Placering: Västberga, goda möjligheter till remotearbete ett par dagar i veckan.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Recab AB utvecklar och distribuerar produkter och innovativa lösningar inom bland annat sensorer, industriell IT och skräddarsydda datorsystem. Våra skräddarsydda lösningar och produkter fungerar i de mest extrema miljöer under, på och ovan jord.

Recab AB har kontor Sverige, Norge, Danmark, omsätter ca 170 milj och vi är 40 anställda. Recab AB följer Handelns Tjänstemannaavtal. Recab AB är en del av teknikhandelskoncernen som ingår i det börsnoterade bolaget Addtech AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024