OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM ROLLEN
I den här rollen hjälper du HP’s partners att vara hjältar för HP’s kunder. HP har ett starkt samarbete med olika partners och det är de som är vår förlängda arm mot våra kunder. Vårt jobb är att underlätta så långt vi kan för våra partners att nå ut till kunderna och erbjuda den hjälp och service som kunderna förväntar sig. Du är HP’s representant mot partners och är ansvarig för att leverera den bästa servicen i industrin till de partners du kommer ha ansvar för.
Du kliver in i en roll inom försäljning och vi tror att du är en person som förstår vikten av att lyssna in och förstå situationen före du försöker lösa den. Du ska paketera den bästa lösningen för respektive partner och det gör du genom att förstå vilka möjligheter som finns tillgängliga. Du är stjärnan som dina partners vänder sig till och har även fullt ansvar för dessa. Information och kunskap om lösningar hittar du internt genom olika kanaler och i den balansen mellan interna kontaktytor och externa partners är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska.
Du kommer att arbeta proaktivt för att underhålla en god relation och kontakt medan du även visar på olika möjligheter som dina partners kan utveckla.
En Universitetsutbildning i grunden tror vi är bra eftersom det ger en viss förståelse och tidigare erfarenhet av informationsbearbetning på en högre nivå. Däremot kan sådan kompetens ha kommit till dig på annat vis så det är upp till dig att berätta om din bakgrund för oss.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER ÄR:
Ta emot inkommande samtal /e-mails från partners och därigenom sköta den regelbundna kommunikationen med dem
Kunna föra en dialog runt HP’s produkter på ett självsäkert sätt och kunna erbjuda support till partners
Kontakta partners proaktivt och underhålla er relation och kommunikation
Assistera partners med produktinformation och prisinformation
Erbjuda support till säljteamet
OM DIG
Vi söker en serviceinriktad person med goda sälj- och kommunikationsegenskaper. Du är flytande i både svenska och engelska och har intresse för att utveckla dig i din roll. Vi vill se att du har ett eget driv, visar entusiasm för ditt ansvarsområde och känner stort ansvar gentemot dina partners.
Viktigt för rollen är att du har:
Tidigare säljerfarenhet
Är en teamplayer
Är självmotiverad och har en ”can-do” attityd.
Har förmåga att kommunicera med människor på olika hierarkiska nivåer i en organisation
OM TEAMET
Vi är ca 130 som arbetar på kontoret i Solna, Stockholm och just ditt team består av 13 medarbetare. HP fokuserar mycket på mångfald och inkludering och just detta team har en jämn fördelning mellan olika typer av individer vilket bidrar till mångfalden. Att ha mångfald anser vi är viktigt bl.a. eftersom teamet som helhet kan bidra med flera olika synsätt. Vi kommer att ge samma chans till samtliga sökanden och fokuserar främst på kompetens.
Vi vill att våra anställda är kommunikativa, öppna och ärliga. Vi har en kultur som främjar öppenhet och integritet, som stimulerar till growth mindset och driver mångfaldsfrågor. Detta betyder till exempel att du kan kontakta vilken chef som helst som du känner förtroende för om du har ett bekymmer. VI fokuserar även på hållbar produktivitet och att erbjuda möjligheter till balans mellan privat- och arbetsliv.
Låter detta som en roll och ett företag du skulle trivas på? Vi hoppas på det och är även nyfikna på vad du skulle vilja bidra med till oss.
Rollen kommer att fyllas omgående och rekryteringen är därför öppen tills rollen är tillsatt.
Kontaktuppgifter
Om du har frågor eller är intresserad av rollen så går det bra att kontakta:
Daniel Antonsson (+46 768 592 896), daniel.antonsson@hp.com eller Julia Lindqvist (+46 733 688 002), julia.lindqvist@hp.com
Med förhoppning om att vi hörs!
START: Så snart som möjligt
PLACERINGSORT: Stockholm
ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med 6 månaders provanställning
ARBETSTIDER: Mån-fre 8-17
Making business more human for the world’s most exciting brands
We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.
Webhelp is committed to making business more human.
It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.
Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.
Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.
Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.
By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners’ business.
Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.
Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.
Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.
More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Cvijetic
Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780