International account manager

International account manager

Arbetsbeskrivning

Är du en person som älskar att skapa kontakter och drivs av att arbeta utifrån satta mål? Är du en ödmjuk och social person som vill få möjligheten att arbeta med försäljning internationellt? Då tycker jag att du ska söka denna tjänst!

Dina arbetsuppgifter
Som international account manager får du en gedigen introduktion i vad som krävs av dig i rollen, exempelvis hur du bokar möten eller får leads. Arbetsuppgifterna innebär prospektering av kunder, ringa upp kunder och boka in webbmöten där du gör en behovsanalys gällande kundens eventuella behov, vid behov skickas en offert och sedan kontinuerliga uppföljningar. Du fungerar som en rådgivare åt kunden därför är det viktigt att du är kommunikativ och anpassningsbar beroende på vem du pratar med. Största delen av tiden sitter du på kontoret i Karlstad, men kundrelaterade resor inträffar några gånger per år. Arbetet sker efter tydligt satta mål så för att passa i rollen behöver du drivas av detta.

Om företaget
Företaget arbetar inom mediabranschen och tar fram plattformar till sina kunder, de driver internationella jobbplatser och talangsamhällen med fokus på omlokalisering och rekrytering. Mer om företaget tas på en eventuell intervju.

Din profil
Stor vikt läggs på de personliga egenskaperna. Eftersom du kommer arbeta med människor letar vi efter dig som har ett ödmjukt och professionellt bemötande samt ett stort tålamod. Du ska ha ett genuint intresse för försäljning och vilja lära dig och utvecklas i din roll. Många av deras kunder arbetar i andra länder, därför är det av största vikt att du talar och skriver flytande engelska. För att trivas i rollen behöver du vara en ansvarstagande, kommunikativ och prestigelös person som drivs av att arbeta mot uppsatta mål.

Skallkrav:
- Eftergymnasial utbildning alternativt arbetslivserfarenhet
- Flytande engelska (gärna modersmål) och svenska i tal och skrift
- God datavana

Meriterande:
- Bott eller bor utomlands
- Erfarenhet av liknande arbete
- Kunna prata fler språk


Om oss
Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.



Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Fast + provision
Ort: Karlstad
Arbetstider: 08.00- 17.00

Välkommen med din ansökan redan idag. Vi behandlar våra ansökningar löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


26 oktober 2024

25 oktober 2024

25 oktober 2024