OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helge Nyberg AB är ett familjeföretag som drivs av visionen att utveckla framtidens internlogistik. Företaget grundades av Helge Nyberg 1958 och är idag en internationell aktör som tillverkar och marknadsför truck- och vagnkoncept med varumärket Ergobjörn i Ulricehamn. Vi växer och har stora ambitioner att växa ännu mer. För närvarande är vi 45 personer och omsätter cirka 78 MSEK. Vi har egna säljare som utgår från Ulricehamn och Tyskland. https://helge-nyberg.com
Välkommen till Helge Nyberg! Vi är EN SPECIALIST MED ANNORLUNDA VISIONER OM FRAMTIDENS VAGNAR OCH TRUCKAR. Vissa gör truckar, andra säljer vagnar, endast specialisten Helge Nyberg ser till helheten - människa, vagn och truck. Tillsammans utgör konceptet Ergobjörn truck och vagn en unik lösning på marknaden.
Vi märker av en ökad efterfrågan på vår internationella marknad och behöver förstärka vårt team med en ny medarbetare till vår Säljavdelning.
I rollen som International Area Sales Manager erbjuds du ett självständigt, roligt och omväxlande arbete där du blir en viktig kugge i vår framtida tillväxt och framgång. Dina närmaste kollegor kommer vägleda dig och bygga upp din kunskap till en nivå som ökar din självständighet. Samarbetet sker till stor del tillsammans med Konstruktion- och Produktutvecklingsgruppen. Tjänsten är till för dig som gillar att befinna sig mitt i affären och som motiveras av utmaningen att få till en bra lösning för kund och Helge Nyberg i en internationell miljö.
Du kommer ha många direkta internationella kundkontakter inom en viss region. Dina dagar fylls snabbt med kundbesök och intressanta affärer. Du kommer även att representera företaget vid de mässor och evenemang, på vilka Helge Nyberg medverkar.
Du förväntas utveckla din region och leverera enligt avtal, på ett professionellt sätt. Din närmaste chef är Försäljning-/Marknadschefen på huvudkontoret i Ulricehamn.
Arbetet kräver cirka 60 - 80 resdagar per år som du själv planerar för att få ihop livspusslet. Din dagliga arbetsplats är på huvudkontoret i Ulricehamn, där finns även dina kompetenta säljkollegor, produktion och utveckling.
Dina kvalifikationer
Känner du igen dig är du varmt välkommen att söka.
Du är självgående, samtidigt samarbetsinriktad och får saker att hända. Ett inkluderande och prestigelöst förhållningssätt är naturligt för dig. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska face to face och digitalt, det är meriterande om du kan fler språk. Du bygger positiva nätverk, såväl internt som externt. I ditt arbete är du långsiktig och ordningsam.
Du är intresserad av tekniska frågor, och problemlösning i en internationell miljö, där du vill vara starkt bidragande till värdeskapande och positiva affärer.
Vissa länder är under stor utveckling och har stor potential. Du behöver därför ha ett stort tålamod för att både förstå och lära dig kulturen i dessa länder fungerar och ha ett mindset om ”never let the customer down”.
Har vi väckt din nyfikenhet och vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Helge Nyberg med FRAM. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.framrekrytering.se så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Czudowska 0735-17 37 89. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan!