OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I dag har vi en stor och snabbt expanderande utlandsverksamhet och vi söker en person som skall ha det övergripande HR-ansvaret för vår personal som är stationerad utomlands.Arbetet innebär att hantera hela processen för medarbetare som vi skickar på utlandstjänstgöring runt om i världen, liksom att fortsätta arbetet med att utveckla system och rutiner för detta arbete.Du har ett nära samarbete med bland annat vår marknadsenhet, övriga intressenter inom koncernen samt externa kontakter.SSAB s utlandspolicy ska årligen revideras och förbättras. Dina kvalifikationer Högskoleutbildning gärna med inriktning HR eller juridik.Du har mycket god samarbetsförmåga, då arbetet kommer att bedrivas med och genom andra människor är detta ett krav.Du skall kunna hantera förhandlingssituationer.Arbetet kräver mycket goda kunskaper i engelska och svenska.Vi tror att Du tidigare har arbetat med liknande HR-frågor.Resor i tjänsten kan förekomma.Låter det intressant? Märk din ansökan "International Assignment Manager".