International Distribution Coordinator

International Distribution Coordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som är en en stjärna inom Supply Chain Management för en roll som International Distribution Coordinator till AstraZeneca i Gärtuna utanför Södertälje. Är du dessutom analytisk, gillar problemlösning och är en bra kommunikatör? Då kan du vara den vi söker!

Konsultuppdraget är med start i februari 2024 och sträcker sig ett år. Placering är på AstraZenecas kontor i Gärtuna. Uppdraget är på heltid.


Om tjänsten
Som Distribution Planner (DP) i den europeiska regionen kommer du att hantera operativ efterfrågan och fungera som det operativa kontaktpunkten mellan marknadsföringsbolagen (MCs) och relevanta globala leveransfunktioner.

Denna tjänst är för Norden-Baltikum-marknaden och är baserad i Södertälje. Norden-Baltikum-regionen består av 8 marknader med många gemensamma "klusterförpackningar", ett aktivt lanseringsprogram för nya varumärken och avyttringsaktiviteter, vilket leder till en snabbt föränderlig portfölj av produkter och levererar livsförändrande mediciner till våra patienter. Du kommer att vara en av 4 Demand Planners för Norden-Baltikum och ha ett varumärkesportfölj över alla 8 marknader. Därför finns det möjlighet till individuell bidrag, tillsammans med nära teamarbete mot gemensamma mål.

Som Distribution Planner kommer du att agera som den centrala operativa gränssnittet mellan den globala leveransfunktionen och marknadsföringsbolaget för dina marknader. Ditt arbete ligger främst inom 0-6 månaders horisonten med ansvar för granskning och analys av prognosdata för att säkerställa att den är i linje med försäljningen och justeras för att möta marknadsaktiedata.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Arbeta med MCs för att förstå vad som driver efterfrågan på marknaden och se till att leveransorganisationen är i linje. Du driver marknadens pre-IBP med dina MCs och använder denna information för att förbereda marknadsdemand / intelligence input för varumärkes-IBP-möten.
• Övervaka prestanda genom KPI:er och göra förbättringar av leverans- och prognosprestanda.
• Hantera efterfrågebrister och exceptionella kortvariga efterfrågeförändringar mellan MCs och Pack Sites kommer också att vara en del av din roll.
• Du kommer att behöva arbeta inom SAP APO-systemet och vårt nya planeringssystem OMP, balansera leveranser från globala platser med MCs efterfrågan, samt arbeta inom ett antal andra planeringssystem.
• Dessutom kommer Demand Planner att vara involverad i lanseringen av nya produkter på dina marknader/varumärken och byta aktiviteter som följer av avyttringar eller produktnedläggningar. Det finns också ett antal andra projekt, initiativ och förbättringar där Demand Planner kommer att vara involverad.


Vem är du?
Krav:
• Förståelse för Supply Chain Management och erfarenhet från en planeringsroll
• Bevisad analytisk erfarenhet
• Problemlösningsförmåga
• Samarbetsförmåga – starka kommunikationsfärdigheter, särskilt över kulturer
• Färdigheter i hantering av intressenter
• Bra på att arbeta under press
• Bra på att arbeta proaktivt
• Förmåga att prioritera kritiska uppgifter
• Excel / Powerpoint
• Flytande engelska

Önskvärda färdigheter:
• En examen eller motsvarande inom företagsekonomi, logistik, vetenskap eller teknik föredras, motsvarande erfarenhet kommer att beaktas.
• SAP-erfarenhet (ECC & APO)


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 21 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024