OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av HR-arbete och tidigare arbetat med internationell koordinering av personal? Är du process- och detaljorienterad samt relationsbyggande och trivs i en föränderlig internationell miljö med många och varierande arbetsuppgifter? Vi söker nu en affärsfokuserad International Mobility Business Partner till vår globala kund inom fordonsindustrin!
Om tjänsten
Som International Mobility Business Partner kommer du vara en del av företagets enhet International Mobility Services. Enhetens främsta ansvar är att driva, koordinera, kvalitetssäkra och övervaka internationella anställningsprocesser och förflyttningar. Detta kräver ett nära samarbete samt koordinering med många intressenter så som internationella HR-avdelningar, ekonomiavdelningar, relocation-företag och skatteleverantörer etc. Som International Mobility Business Partner kommer du att vara första kontakt gällande internationella förflyttningar av arbetstagare inom koncernen. Du kommer att arbeta med både nya utlandsuppdrag, förlängning av befintliga utlandsuppdrag samt även med repatriering av utlandsuppdrag. Du kommer att arbeta globalt med lagar och förutsättningar som ändras i ett raskt tempo.
Exempel på arbetsuppgifter i tjänsten:
• Säkerställa att koncernens internationella uppdragspolicy och process är införstådd hos alla inblandande parter; hantera förväntningar och säkerställa att varje intressent är medveten om sin roll i processen och tar sitt ansvar.
• Driva och övervaka den internationella uppdragsprocessen noga och hålla ansvarig HRBP uppdaterad.
• Förbereda kostnadsberäkningar, beräkna löner och skapa internationella uppdragskontrakt.
• Sammanställa möten med intressenter för att presentera villkor och förhållanden.
• Administration kring dessa processer så som med betalningar, fakturering, kostnadsberäkningar och feedback sessioner
Som International Mobility Business Partner ansvarar du även för att konsultera HRBP:s runt om i organisationen kring företagets internationella uppdragspolicys och utlandsprocessen överlag. Du bidrar med expertiskunskap kring relocation, expatriate compensation, skatt, pensioner, socialförsäkringar, internationell försäkring, immigration, legala krav etc.
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR eller liknande alternativt har arbetat inom HR-området under en tid. Du behöver också ha erfarenhet av internationell förflyttning av personal. Har du dessutom arbetat eller studerat utomlands är även detta fördelaktigt för tjänsten. För att trivas i denna roll behöver du uppskatta en internationell och föränderlig miljö med ett högt tempo där globalt samarbete och koordinering är väldigt viktigt. Du behöver vara process- och detaljorienterad samt affärsfokuserad för att kunna bygga effektiva relationer och professionella nätverk som underlättar det dagliga arbetet. Det är också viktigt att du är lösningsorienterad och handlingskraftig och att du har en förmåga att driva och koordinera projekt framåt.
Som person behöver du vara relationsbyggande och samtidigt oerhört kommunikativ. Du behöver vara bekväm med att ta känsliga diskussioner och förhandlingar. Det är därför viktigt att du är professionell, trygg i dig själv och att du har en hög personlig integritet. I denna tjänst är det ett krav att du behärskar såväl engelska som svenska flytande i tal och skrift. Slutligen tror vi att du har en positiv inställning och ett proaktivt fokus i ditt arbete.
Om anställningen
Tjänsten som International Mobility Business Partner är ett konsultuppdrag som ska påbörjas omgående och pågår till september 2022 med stor chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att klicka på "ansök". Bifoga CV och personligt brev.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Tidblom via Elsa.Tidblom@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147