International Mobility Manager på 50% till kund i mediabranschen

International Mobility Manager på 50% till kund i mediabranschen

Arbetsbeskrivning

Är du en vass Mobility Manager med några års erfarenhet inom området? För vår kunds räkning, ett bolag inom mediabranschen, söker vi nu en International Mobility Manager. Uppdraget är på 50 % och har start i augusti/september och löper fram till december/januari.

Arbetsbeskrivning
Som International Mobility Manager har du en viktig roll då du är en rådgivare och strategisk partner i alla globala mobility frågor. Du stöttar i internationella frågor gällande skatt, ersättning till utlandsstationerade, projektledning och leverantörshantering. I denna roll har du stöd av E&Y i mobilitetsfrågor och du arbetar tätt ihop med teamet inom Compensation & Benefit som består av två personer. Utöver operativt arbete med dagliga mobility frågor kommer du även att införa riktlinjer och policys för frågor gällande mobility och skatter.

Arbetsuppgifter:
• Rådgivare och strategisk partner i globala mobility frågor i samarbete med Compensation & Benefit-teamet
• Identifiera riktlinjer och policys som behövs för att effektivt hantera mobility frågor
• Samarbeta med People Relations-teamet i immigrationsfrågor
• Kontaktperson för medarbetare innan, under och efter flytten/uppdraget
• Genomföra interna utbildningar vid behov

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst fem års erfarenhet av mobility- och skattefrågor på internationella företag. Du har erfarenhet av att utveckla en mobility-policy samt en god förståelse för skatterelaterade aspekter avseende personalförmåner och kostnader.

Som person ser vi att du är självgående och van vid att leda projekt. Du har ett proaktivt förhållningssätt och trivs i en dynamisk och fartfylld miljö. Vidare är du en lagspelare som är ödmjuk, samarbetsvillig, positiv och duktig på att bygga och upprätthålla relationer med medarbetare och externa partners.

Du erbjuds
I denna roll kommer du arbeta 50 % hos vår kund i mediabranschen som sitter på Södermalm. Uppdraget startar i mitten av augusti/början av september och kommer pågå till december/januari. Vid behov går det bra att arbeta hemifrån.

Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 28 juli 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024