OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för Nationella och internationella affärer vid Karolinska Universitetssjukhusethar sjukhusets och regionens uppdrag att operativt och strategiskt stötta verksamheterna i goda affärsmässiga avtal. Detta gör vi genom att etablera, utveckla och följa upp relationer med sjukhusets nationella och internationella kunder. Den övergripande målsättningen är att tillsammans med verksamheterna främja Karolinska Universitetssjukhusets och Region Stockholms position på den nationella och internationella marknaden. I uppdraget igår även att driva International Patient Office som ansvarar för administration och service av utländska patienter.
Som International Patient Manager arbetar du för att underlätta vid vårdbehov för den internationella patientpopulationen. Du ingår i ett team som bidrar till att utveckla internationella affärer både på Karolinska och inom region Stockholm. Du har kontakt med kunder, patienter, anhöriga och vårdpersonal och ditt ansvar är att både patienter och vårdpersonalen har en så bra samordning som möjligt.
Arbetsuppgifter:
Triagera inkommande medicinska utredningsfrågor och samordna processen med de medicinska enheterna.
Ansvara för att patienterna administreras inom rätt tidsram inklusive ärenderegistrering, researrangemang och hantering av betalningar.
Ansvara för upprättande av kontrakt med patient, anhörig eller tredje part.
Ansvara för löpande kommunikation med patienter och anhöriga angående möten, vårdplaner och ekonomiska frågor. Det kan även innebära att möta och hälsa patienter och deras familjer välkomna vid behov.
Tillhandahålla tolktjänst och översätta vid behov.
Delta i marknadsföring och affärsutvecklingsaktiviteter för de rysktalande länderna.
I dina arbetsuppgifter ingår även att delta i det gemensamma arbetet för avdelningen för nationella och internationella affärer.
Rapporterar till Chef för nationella och internationella affärer.
Vi söker dig som...
är serviceinriktad, lyhörd för kunders önskemål och du har god förmåga att skapa och utveckla relationer.
har utmärkt kommunikation och organisationsförmåga samt en mycket god samarbetsförmåga.
har en positiv framtoning, tålamod och god förmåga att hantera många ärenden samtidigt samt prioritera i ditt arbete.
är flexibel, har hög integritet, en prestigelös inställning och är lösningsorienterad. Vidare trivs du med att arbeta i föränderliga miljöer där du kan vara med och skapa förutsättningar för framtidens hälso- och sjukvård.
Kvalifikationer
Krav:
Kandidatexamen inom affärs- / marknadsföringsrelaterat område.
Avancerade kunskaper i engelska och ryska, ytterligare språk är meriterande.
Goda förhandlingskunskaper.
Meriterande:
Studier inom sjuksköterske- eller omvårdnadsprogrammet är meriterande.
Om rekryteringsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Personligt brev (frivilligt)
Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Läs mer om rekryteringsprocessen HÄR.
Vi på Karolinska vill generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! För att lyckas med det så behöver våra verksamheter också professionella stödfunktioner.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige