OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är service, administration och utveckling dina ledord i arbetslivet? Är du dessutom grym på kundbemötande och har erfarenhet från Sales Support? Vi söker nu en kollega till vår kund strax utanför Borås. Till deras avdelning för International Sales Support söker vi dig som vill vara med på deras resa när de i snabb takt växer globalt!
Om tjänsten
I rollen som International Sales Support arbetar du brett mot en internationell marknad samt mot dotterbolagens lokala säljsupportsavdelningar. Du kommer assistera och stötta den globala KAM-organisation i det dagliga kundarbetet i form av framtagning av data, statistik och andra underlag. Du kommer ingå i ett team med fem andra kollegor där ni även agerar kontaktperson åt de olika säljbolagen
Exempel på arbetsuppgifter som ingår:
• Hantera kundorder samt agera leveransansvarig för GKAM- kunder samt övriga distributörer
• Ansvara för processen Onboarding för nya GKAM-kunder och övriga distributörer
• Utbilda lokala säljsupportavdelningar i rutiner och processer
• Dagligt ansvar för orderhantering, fakturering, support för specifika dotterbolag
Tjänsteresor till kundens olika dotterbolag i Europa kan förekomma.
Om dig
För att passa i rollen som Internationell Sales Support ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du har ett genuint intresse av administration och med ett kunnigt bemötande skapar du förtroende hos kollegor och kunder när du supporterar och stöttar dem. Utöver det administrativa intresset ser vi också att du har dokumenterad erfarenhet av administration och gärna av att vara en del av förändringsprocesser. Att du dessutom är serviceinriktad och driven i att ge det där lilla extra i kundmötet tror vi är ett vinnande koncept! Som person är du ödmjuk, prestigelös, engagerad och lyhörd och tycker, precis som vår kund, att laget är det viktigaste.
Med rätt inställning, driv och engagemang tror vi att du kan bli vår kunds nästa lagspelare.
Du som söker har åtminstone 2-3 års erfarenhet av en liknade roll sedan tidigare, gärna med erfarenhet av tulldokumentation och utrikeshandel. Vi tror att du är trygg i din roll och ser positivt på att vara en del av en framåtlutad organisation som växer kraftigt och alltid vill utvecklas. Utöver detta är det meriterande om du är van att arbeta i Office-programmen samt om du har erfarenhet av Dynamics 365 och Power BI. För att axla rollen ser vi även att du har goda kunskaper i Excel då vår kund använder sig av Excel i sitt dagliga arbete i from av upphandlingar och inboarding.
Då vår kund arbetar globalt ser vi gärna att du har mycket goda kunskaper i engelska, både tal och skrift är ett krav. Andra europeiska språk är meriterande.
Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carl Otter på carl.otter@speedgroup.se.
Under semesterperioden v. 28-31 har vi begränsad möjlighet att svara på frågor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johannes Hedlund
William Levinsson
033-444734
Jim Claesson
033444747
Martina Lundgren
Annica Cauchy
0340-599151
Frida Eriksson
Marie Wikström
0704203882
Andreas Tärnegård
Sören Viktorsson
033-444738
Therese Gunnarsson