OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internationell administratör
Vi söker nu en internationell administratör till Uppsala University Housing Office med placeringsort i Visby, Gotland.
Som internationell administratör kommer ditt arbete att utgå från de internationella studenterna på Gotland där du i din roll kommer fungera som en länk mellan Uppsala University Housing Office och Uppsala universitet Campus Gotland. Arbetet sker i nära samverkan med ett brett nätverk, däribland vår boendeförmedlare på Gotland med vilken du kommer att ha ett nära samarbete.
Tjänsten är på heltid och fördelas mellan Campus Gotland (50%) och Uppsala University Housing Office (50%). Arbetsgivare är Uppsala University Housing Office.
Tillträde snarast enligt överenskommelse och till och med 31 december 2022 och med goda möjligheter till förlängning.
Som internationell administratör (Campus Gotland) samordnar du information och kontakter med bl. a programsamordnare, regionen och studentkåren för att stödja de internationella studenterna på campus Gotland och bidra till att värna om såväl det goda individuella mötet som helheten. Du deltar tillsammans med övrig stödpersonal i planering och genomförande av välkomstaktiviteter vid terminsstart och andra event riktade till de internationella studenterna. Du upprättar och utvecklar informationsmaterial på campus, både i tryckt format och på webb.
I rollen som administratör och uthyrare (Uppsala University Housing Office) hjälper du de internationella studenterna med sitt boende när de blivit antagna till universitetet. Ditt ansvar omfattar hela processen, från ansökan om bostad och inflyttning till dess att studenten flyttar ut, där du förväntas ge god service, information och stöd genom hela vistelsen.
Arbetsuppgifter kommer exempelvis innefatta:
• Administration av bokningar, förlängningar och avbokningar.
• Ansvar för att ha en god beläggning på de bostäder du ansvarar över.
• Ta emot och hantera synpunkter och klagomål från hyresgäster.
• Löpande informera hyresgäster om hela processen från ansökan till utflyttning från bostaden.
• Förvalta och utveckla det dagliga arbetet för att målgrupperna ska uppleva ett tryggt och bra boende under den tid de vistas här.
Kvalifikationskrav:
· Relevant akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
· Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
· Goda datakunskaper.
· B-körkort och tillgång till bil är meriterande, då det kan förekomma att man behöver besöka bostadsområdena.
Vem är du?
Du stimuleras av studentkontakt vilket är det mest förekommande inslaget i den här tjänsten. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på samarbetsförmåga, men också att kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt och strukturerat. Meriterande är om du genom tidigare erfarenheter av egna utbytesstudier eller arbete utomlands har utvecklat en interkulturell förståelse för att kunna stödja och välkomna inresande studenter på bästa sätt.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet och viktiga egenskaper är att du är lösningsfokuserad, kommunikativ, har en väl utvecklad servicekänsla och mycket god administrativ förmåga.
Arbetsbelastningen kan variera och är under vissa perioder hög, det är därför viktigt att du inte har några problem med att anpassa dina arbetstider efter detta. Inom ramen för tjänsten kan resor förekomma.
Välkommen med din ansökan senast den 27 februari 2022! Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Har du frågor om jobbet så kontakta Jan Lager eller Sören Lorentzon på LB Karriär, telefon 0498-201780.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Jan Lager
0498201782
0707407082