OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en internationell bostadsadministratör till Uppsala University Housing Office som är en del av Akademihotellet AB.
Vi erbjuder lägenheter och rum till internationella forskare, utbytesstudenter och masterstudenter i Uppsala samt i Visby. Detta är en uppdragsverksamhet åt Uppsala universitet och vårt mål är att erbjuda trygga, prisvärda och utrustade bostäder och ge god service till våra målgrupper.
I rollen som internationell bostadsadministratör kommer du att stötta vårt team med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du svarar på frågor från våra hyresgäster. Du administrerar bokningar och avbokningar i vårt bokningssystem. Du stöttar även i arbetet med att se till att våra bostäder är i gott skick inför nästa hyresgäst genom att skicka rums- och lägenhetslistor till våra städ- och underhållsleverantörer och följer upp deras arbete.
Tjänsten är på heltid och förlagd på vardagar mellan 08.00-17.00. Tjänsten beräknas starta kring månadsskiftet april/maj för att pågå till slutet av augusti för att täcka upp under semesterperioden. Enstaka helger och kvällar kan förekomma. Du kommer att börja med att få en gedigen introduktion och upplärning i arbetsuppgifterna.
Arbetsuppgifter kommer exempelvis innefatta:
• Löpande informera hyresgäster via mail, telefon och i vår reception om hela processen från ansökan till utflyttning
• Lämna ut och ta emot nycklar
• Ta emot och hantera synpunkter och klagomål från hyresgäster
• Administrera bokningar, förlängningar och avbokningar
• Beställa städ av rum, kontrollera städprotokoll och bereda underlag för återbetalning av depositioner
Kvalifikationskrav:
· Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
· Mycket goda datakunskaper i Office och god systemvana överlag
· Tidigare erfarenhet av administration eller studentanknuten verksamhet
· B-körkort meriterande
Vem är du?
Du stimuleras av kontakter med internationella studenter och gästforskare vilket är det mest förekommande inslaget i den här tjänsten. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på samarbetsförmåga, men också på att kunna arbeta självständigt och strukturerat. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet och viktiga egenskaper är att du är lugn, kommunikativ, har en väl utvecklad servicekänsla och mycket god administrativ förmåga.
Arbetsbelastningen kan variera och är under vissa perioder hög, det är därför viktigt att du inte har några problem med att anpassa dina arbetstider efter detta.