Internationell Executive Sales Coordinator till Crane Currency

Arbetsbeskrivning

Crane Currency är ett av de ledande företagen på världsmarknaden inom sedelpapper, sedeltillverkning och övrigt säkerhetspapper. Efter mer än 250 års framgångsrik verksamhet är vi ett av få företag i världen som kan utföra samtliga steg i produktionskedjan - från design och originalframställning till papperstillverkning, tryckning och säkerhetshantering. Vi är ledande inom utvecklingsområdet avancerade säkerhetstrådar, vattenmärken, säkerhetsfibrer och optiska säkerhetsinslag. Vi har ett kontinuerligt och nära samarbete med moderbolaget, Crane & Co Inc. Crane Currency är beläget inom Tumba Bruks historiska bruksområde, ca 30 km söder om Stockholm, ca 20 min från Stockholms Central. I samarbete med Experis söker vi nu en utvecklingsorienterad Executive Sales Coordinator.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ha ett inspirerande arbete i ett affärsdrivet internationellt försäljningsteam. I rollen som Executive Sales Coordinator på Crane kommer du arbeta i en bred, koordinerande och varierad roll inom ett globalt spännande företag som expanderar. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att agera huvudkontakt för försäljningsavdelningen som är utspridd i olika länder. Du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt varför rollen ställer höga krav på en utmärkt förmåga att skapa relationer med människor från olika kulturer. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• Stödja och samordna aktiviteter på försäljningsavdelningen
• Supporta försäljningscheferna i de olika länderna med avtal och administration
• Ansvara för den internationella kundbesöksverksamheten på Crane i Tumba
• Anordna internationella säljmöten och säljkonferenser
• Stödja Director of Sales Administration & European Sales
• Support gällande nytt CRM-system

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort engagemang och starkt driv med minst fem till tio års arbetserfarenhet av en liknande roll från ett globalt företag. Du trivs med att hantera varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo och du är proaktiv gällande planering och genomförande. Du är flexibel och självgående och har lätt för att samarbeta. Du är mycket kommunikativ och har förmågan att skapa relationer med människor från olika kulturer med din professionella och ödmjuka framtoning. Du är också strukturerad, organiserad och effektiv i ditt arbetssätt.

Då arbetet ställer höga krav på en väl utvecklad kommunikativ förmåga och innehåller dagliga internationella kontakter krävs att du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande. Du har självklart en hög IT-mognad och är mycket van att göra presentationer i Power Point och att hantera Excel.

Respekt, återkoppling, tydlighet och ägarskap är viktiga värdeord för Crane, varför det är viktigt att du agerar efter dessa värderingar i vardagen.

Vad kan Crane erbjuda dig?
Som Executive Sales Coordinator hos Crane Currency får du ett ansvarsfullt och självständigt arbete i nära samarbete med kunder och kollegor. Det finns goda möjligheter att utvecklas i en spännande och internationell bransch som är under ständig förändring. Företaget erbjuder en komplett förmånsportal och generöst friskvårdsbidrag.

Du kommer att utgå från kontoret i Tumba och du rapporterar till engelsktalande chef, Director of Sales Administrator & European Sales. Alla slutkandidater genomgår säkerhetsutredning, alkohol- och drogkontroll samt finansiell genomlysning.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Crane med Experis. Tjänsten söker du via ansökningsknappen. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Ansökan skall ske på engelska. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på kto@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 november 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024