OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av landets tydligast profilerade högskolor och bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå. Lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. Hela Högskolan har fokus på Tillämpad IT och Hållbar utveckling av näringsliv och samhälle. BTH startade 1989 och har 7000 registrerade studenter och knappt 500 anställda. Forskning utgör en tredjedel av verksamheten. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. BTH finns i Karlskrona, Ronneby och Karlshamn och har ett omvittnat välutvecklat samarbete med näringsliv och samhälle. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som Internationell handläggare kommer du att ha två huvudsakliga arbetsuppgifter. Den ena innebär samordning och handläggning av ett antal av Högskolans internationella mobilitetsprojekt. I arbetet ingår även informationsinsatser och kampanjarbete i syfte att öka deltagandet i internationell mobilitet bland Högskolans studenter och personal. Den andra huvudsakliga arbetsuppgiften ligger inom området internationell rekrytering. Arbetet sker i nära samarbete med BTHs Studerandeavdelning och sektioner. I detta arbete ingår, utöver bedömning av ansökningar från studenter med utländsk förutbildning, samordning av samarbetsprojekt med andra högskolor, hantering av överklagandeärenden, m.m. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk utbildning, arbetslivserfarenhet från högskolevärlden, gärna från internationaliseringsområdet. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Du har gärna egen utlandserfarenhet samt kunskaper i ytterligare ett språk. Det är ett krav att du har förmåga och erfarenhet av att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat. Kunskaper om utländska högre utbildningssystem samt erfarenhet av arbete med internationella mobilitetsprojekt samt bedömning av utländsk förutbildning är meriterande. Meriterande är även kunskaper i Lotus Notes-baserade databaser.