Internationell handläggare

Internationell handläggare

Arbetsbeskrivning

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan
finns drygt 13 000 studenter, cirka 70 program och 280 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap,
teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av
forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor
och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.


Studentavdelningen består av fyra enheter, har drygt 40 medarbetare och ansvarar för frågor som antagning, examen, Ladok och studieadministrativa system, studenthälsa, samordning av stöd till studenter med funktionsnedsättning, disciplinärenden och studentsrättsliga frågor, studie- och karriärvägledning, Infocenter samt International Office.

International Office ansvarar för att samordna och utveckla högskolans internationaliseringsarbete inom utbildningsområdet. Enheten består av drygt sju medarbetare och bistår högskolans internationaliseringsråd, stödjer institutionerna i att utveckla samarbetsavtal för mobilitet, handlägger personal-, lärar- och studentutbyten inklusive stipendier, har programansvar för bl.a. Erasmus+, administrerar bostäder, samordnar studieavgiftsfrågor, ger stöd till inresande internationella studenter samt ansvarar för internationell marknadsföring och rekrytering av internationella studenter. Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull internationell handläggare till vårt mobilitetsteam som består av tre personer.

Arbetsuppgifter

Som internationell handläggare i mobilitetsteamet arbetar du tillsammans med de andra i teamet utifrån olika ansvarsområden, som kan rotera inom teamet. Det som initialt ingår i arbetsuppgifterna är;

· processansvar för utresande utbytesstudenter,

· information och vägledning individuellt eller i grupp kring utbytesstudier genom informationsmöten, texter på webben etc.,

· handläggning och administration av ut- och inresande utbytesstudenter inkl. stipendier,

· samordning av vissa aktiviteter inkl. planering och genomförande av dessa som t.ex. mottagande av internationella studenter, s.k. Orientation week etc.

Även andra arbetsuppgifter inom enheten och Studentavdelningen kan förekomma.

 

Kvalifikationer

· Relevant akademisk examen.

· Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna vid universitet eller högskola.

· God förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett självständigt sätt.

· God samarbets- och kommunikationsförmåga.

· God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

· Van IT-användare med mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel, samt erfarenhet av digitala möten och presentationer.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi vill att du som person har god självinsikt, är ansvarstagande, lyhörd och självgående. Du är flexibel och håller en hög servicenivå, även under tidpunkter av hög arbetsbelastning och med samtidigt pågående parallella processer.

Södertörns högskola arbetar med att utveckla digitala arbetssätt och som medarbetare förväntas du bidra till denna utveckling.

 

Önskvärt/meriterande i övrigt

Erfarenhet av egna utlandsstudier och av tidigare arbete i systemen Mobility Online, Ladok och Topdesk samt kunskaper i ytterligare ett språk relevant för verksamheten. Vidare är det viktigt att du har förmågan att anlägga ett studentperspektiv på ditt arbete.

 

Anställningen

Anställningen avser heltid och är en tillsvidareanställning. Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Vi vill ha din ansökan senast 10 januari 2023.

 

Ytterligare upplysningar

Enhetschef Karin Granevi tel: 08-608 42 17 eller 073-083 4037 och HR-specialist Anna-Karin Aldrin 08-608 45 20. 

Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.


Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.

En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.

Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner:
SACO: info.saco@sh.se
ST: st@sh.se
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se

Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertörns Högskola
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Liknande jobb


Koordinator yrkesutbildningar

Koordinator yrkesutbildningar

19 november 2024

Programhandläggare -vikariat

Programhandläggare -vikariat

15 november 2024

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

13 november 2024