OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internationell handläggare (vikariat)
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 2017-12-31
Omfattning: 100 %
Placering: Humanistiska fakulteten, Göteborg
Tillträde: 2017-06-01
Diarienummer: PET 2017/66
Humanistiska fakultetskansliet består av åtta medarbetare. Kansliet arbetar på uppdrag av dekanen med administrativt stöd till fakultetsledning, fakultetsstyrelse och beredningsgrupper. I kansliets uppdrag ingår beredning av ärenden, samordningsuppgifter gentemot institutioner och gemensam förvaltning samt kvalitetssäkring av verksamheten.
Arbetsuppgifter
Humanistiska fakulteten söker en handläggare som kan stödja institutionerna i arbetet med internationella kontakter och bidra till en ökad internationell profilering av Humanistiska fakulteten.
I arbetsuppgifterna ingår:
. att ge ett samordnat stöd till fakultetens institutioner i arbetet med internationella studenter
. kontakter med inkommande och utresande studenter jämte studieplanering och handläggning i administrativa system
. mottagande av inresande studenter samt kontakt med deras hemuniversitet
. arbete med fakultetens utbytesavtal
. att informera och inspirera studenter och personal till utbyten med utländska universitet
. att medverka i att organisera arrangemang inom området
. att i samråd med fakultetsledningen handlägga frågor som rör internationalisering
. att vara ett administrativt stöd till fakultetsledningen också inom andra områden.
Även andra arbetsuppgifter, t.ex. utredningsarbete, kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen företrädesvis med en internationell inriktning. Du ska ha dokumenterad kunskap och erfarenhet av att arbeta med administration kring internationella utbyten och studenter inom högskolevärlden. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av informationsarbete via olika medier samt erfarenhet av att arbeta i webbpubliceringssystemet InfoGlue. God administrativ förmåga och förtrogenhet med studieadministrativa stödsystem såsom LADOK och MoveOn är också meriterande.
Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, flexibilitet, initiativförmåga och självständighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.
Inloggning Sökandeportalen
Till inloggning i Sökandeportalen
Användarmanual till sökandeportalen
Relaterad information
Kontaktuppgifter för anställningen
Anna Nordling, Kanslichef
031-786 1150
anna.nordling@hum.gu.se
www.hum.gu.se
Fackliga organisationer
OFR/S: Madelen Hanson
031-786 1171
madelen.hanson@gu.se
SEKO: Salima Kamchane
031-786 1173
seko@gu.se
SACO: Mikael Brisslert
031-786 1078
mikael.brisslert@gu.se
Sista ansökningsdag
2017-03-23
Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online".
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.