OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM UPPDRAGET
Har du ett genuint engagemang för HR? Har du en drivkraft att varje dag göra världen lite bättre för barn? Nu finns en spännande möjlighet att kombinera detta i en roll som HR Business Partner hos oss.
Som HR Business Partner (HRBP) bidrar du med kompetens och coachning i HR-relaterade frågor till chefer och medarbetare. Denna roll kommer framförallt att jobba tillsammans med det Internationella programmet (https://jobb.raddabarnen.se/departments/internationella-programmet), totalt är det cirka 100 medarbetare och ett femtontal chefer som du stöttar inom HR-området.
Ansvarsområden
Rollen som HRBP är bred och innehåller alla delar av medarbetarresan. Du arbetar både operativt och strategiskt, och du är självgående i de vanligast förekommande HR-processerna.
Du kommer att vara ett stöd till cheferna inom vårt kultur- och värderingsarbete inkl. jämlikhet och inkludering, samt jobba med områden som rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, performance och talent management, samt olika utvecklingsprojekt inom HR.
Som HRBP bidrar du även med specialistkompetens till organisationen och här söker vi dig som är stark inom Performance och Talent Management och gärna med koppling till lönebildning. Vi har kollektivavtal mellan Unionen/Akademikerföreningen och Fremia, vi jobbar i HR-systemet Sympa och lönefunktionen är outsourcad.
ÄR DU VÅR NYA KOLLEGA?
Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva organisationens värderingar. (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/) Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är att leda och inspirera, leverera resultat och god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Krav
- Relevant eftergymnasial utbildning inom HR, personal- och arbetslivsfrågor, beteendevetenskap eller andra områden.
- Minst fem års erfarenhet som HR Business Partner
- Erfarenhet av HR-arbete i internationell verksamhet
- Kunskap och erfarenhet inom området performance och talent management
- Professionell nivå på svenska och engelska - du kommer arbeta på båda språken
Meriterande
- Kunskap och erfarenhet av att arbete med jämlikhet ur ett HR-perspektiv, till exempel aktiva åtgärder, social och organisatorisk arbetsmiljö, sexuella trakasserier eller trakasserier.
- Erfarenhet av att arbeta med lönebildning
- Erfarenhet av ideella organisationer
LÅTER DET INTRESSANT?
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid vårt trevliga kontor i Alvik. HÄR (https://www.raddabarnen.se/globalassets/dokument/om-oss/riktlinjer-och-policys/info-om-villkor-210127.pdf) hittar du information om våra anställningsvillkor. Vid frågor om rollen kontakta gärna rekryterande chef Anna Nordström. Urval och intervjuer sker löpande och vi tar gärna del av din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 26 november. Vi ser fram emot att höra från dig 👋🏼
Då vi har en anonymiserad rekryteringsprocess ber vi dig att inte ange personliga uppgifter när du svarar på våra urvalsfrågor. Vi använder endast CV och inte personligt brev i ansökan.
Rädda Barnen arbetar aktiv med att vara en jämlik och inkluderande arbetsplats och välkomnar självklart alla sökande. Vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna och ber om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa våra viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt våra värderingar och etiska riktlinjer. Läs mer om dessa viktiga riktlinjer (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/policies-och-riktlinjer/)