Internationell inköpare till Bravida

Internationell inköpare till Bravida

Arbetsbeskrivning

Vill du hitta en roll där du har stora kontaktytor, får arbeta med inköp och vara med att bidra till företagets hållbarhetsarbete? Och samtidigt få användning av din sociala kompetens? Då kan detta vara rollen för dig! Här kommer du komma in på ett stort börsnoterat företag med en stark kultur och innovativt hållbarhetstänk. Intressant, eller hur? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för Bravidas räkning dig som vill ta dig an möjligheten att bli deras nästa internationella inköpare. Du jobbar när de övriga inköpsfunktionerna och har ett nära samarbete med importansvarig. Rollen arbetar tvärfunktionellt och du kommer att agera stödfunktion för flera avdelningar runt om i norden, vilket innebär att du kommer ha mycket kontakt med olika avdelningar internt och verkligen få vara med att bidra!

Du erbjuds


* Möjligheten att arbeta med internationella kunder
* En tjänst som innebär utvecklingspotential och en möjlighet att växa inom bolaget


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantera det dagliga arbetet inom importverksamheten
- Vara kontaktperson för importteamet i norden
- Kvalitetssäkra leverantörer och utveckla deras erbjudande
- Säkerställa lagefterlevnad i importprocessen
- Upprätta prisfiler till inköpssystemen
- Stödja avdelningarna och genomföra internationella projektinköp
- Arbeta med eftermarknaden så som garanti och reklamationshantering
- Genomföra inköp och beställningar av importprodukter
- Löpande dialog med internationella leverantörer
- Bidra till och stötta importansvarig i utvecklingsarbetet av importprocesser

VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning inom relaterat område
- Har ett intresse för teknik
- Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, med tyngd i Excel
- Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift, då språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du


* Har tidigare arbetslivserfarenhet som inköpare


Som person är du


* Nätverkande
* Självgående
* Anpassningsbar
* En do:er


I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du visar dem genomgående i processen.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med stora chanser till överrekrytering
* Placering: Stockholm, på Bravidas huvudkontor vid Telefonplan. Möjlighet till flexibelt arbete finns efter introduktion


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024