OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Juridiska institutionen. Sista ansökningsdag: 2020-09-30.
Juridiska institutionen är en av de största institutionerna vid Stockholms universitet med ca 200 anställda och ca 6 500 studenter per läsår.
Arbetsuppgifter
Som internationell koordinator vid Juridiska institutionens internationella kansli är du en viktig del i det arbetslag som administrerar institutionens internationella åtaganden.
De arbetsuppgifter som ingår i anställningen är bland annat administration av institutionens utbytesavtal, administration av rekrytering, marknadsföringantagning samt bedömning av sökande till de fem internationella mastersprogrammen, skapande och underhåll av institutionens webbsidor på engelska samt de svenska sidorna för utbytesstudier, administration av tillgodoräknande av kurser från utländska lärosäten, deltagande i nationella och internationella nätverk, lokalbokning, sammanställning av olika informationsutskick, dokumenthantering/arkivering av allmänna handlingar.
Även planering, framtagande av kursplaner och kursadministration för de kurser som ingår i sommarprogrammet för internationella studenter ingår i tjänsten. En viktig del av arbetsuppgifterna är också att på ett pedagogiskt sätt kommunicera med både nationella och internationella studenter och du förväntas bidra till det internationella kansliet och institutionens utvecklingsarbete, egen initiativrikedom är därav förväntad.
Kvalifikationer
Det är ett krav för anställningen att Du har en kandidatexamen eller motsvarande inom relevant ämnesområde. Vidare är det ett krav att du talar och skriver obehindrad svenska och engelska, liksom att du har minst ett års tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter med internationellt fokus vid universitet eller högskola.
Ett annat krav är mycket god datavana. Meriterande är kunskap i studieadministrativa systemen LADOK, Athena, NyA, Sisu, TimeEdit, Polopoly, W3D3 samt Officepaketet. Erfarenhet av utbildningsprojekt i digitala kanler ses som meriterande. Ytterligare språkkunskaper samt dokumenterad pedagogisk erfarenhet är också meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenheter av arbete och/eller studier utomlands.
Då tempot ofta är högt, är det av yttersta vikt att du trivs i en sådan miljö och har dokumenterad erfarenhet av administration med organisatoriska färdigheter. För att utföra arbetsuppgifterna på bästa sätt behöver du också vara en person som utmanas av att lösa problem och som drivs av att ta egna initiativ till förbättringar och kvalitetssäkring. Eftersom du kommer vara del av ett litet team kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande innan deadline.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av kanslichef för Internationella kansliet, Sandra Fagerlund, sandra.fagerlund@juridicum.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.