OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungl. Musikhögskolan söker en
Internationell koordinator
till Studieadministrativa avdelningen. Anställningen är på heltid tillsvidare, med sex månaders provtjänstgöring och tillträde så snart som möjligt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du har operativt ansvar för högskolans internationella utbyten av inresande och utresande studenter samt personal, inklusive högskolans uthyrning av bostäder till inresande utbytesstudenter. Du sköter administrationen av vårt deltagande i utbytesprogram, exempelvis Erasmus+, Nordplus och Linnaeus-Palme, och de utbytesavtal som vi har med våra internationella partnermusikhögskolor runt om i världen.
Dina arbetsuppgifter kommer till stor del vara att informera studenter om studier hos oss samt hos våra utländska partners. Informationen sker via flera olika kanaler, såsom webb, mottagning, e-post samt telefon. Arbetsuppgifterna innehåller även viss ekonomihantering liksom muntliga presentationer på både svenska och engelska. Vissa resor i tjänsten kan förekomma. Uppgifterna innebär ett självständigt arbete i samverkan med många såväl interna som externa parter.
Studieadministrativa avdelningen är en mindre avdelning med ett relativt stort antal ansvarsområden. För att minska sårbarhet och säkerställa uthållighet och service av god kvalitet samarbetar handläggarna för att ha kompetens att vid behov kunna täcka upp för varandras ansvarsområden. Som en mindre del av tjänsten tillkommer därför även att utföra andra förekommande arbetsuppgifter på avdelningen, vilket exempelvis skulle kunna vara viss lokalbokning eller kursadministration. Du ansvarar för att tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen aktivt bidra till förbättring av högskolans studieadministrativa rutiner.
Vi söker dig som har:
- Minst tre års relevant högskoleutbildning
- Erfarenhet av att ha arbetat i en internationell miljö, eller egen erfarenhet som utbytesstudent
Meriterande är erfarenhet av arbete med internationaliseringsfrågor inom högre utbildning, erfarenhet av arbete med studieadministrativa system samt Office-paketet, liksom erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll. Meriterande är också egen erfarenhet från högre musikutbildning.
Som person ska du vara självgående och ansvarstagande, ha gott ordningssinne, samarbetsförmåga och servicekänsla samt kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har ett personligt engagemang för internationaliseringsfrågor. Vi uppskattar ifall du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leda till ett förbättrat arbetsresultat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ytterligare information:
Upplysningar om anställningen lämnas av Christopher Sönnerbrandt, chef för Studieadministrativa avdelningen, tel. 070-279 60 50 eller e-post christopher.sonnerbrandt@kmh.se
Facklig information: Eva Wedin (SACO-S) tel. 070-758 82 91 och Ingrid Tillberg (ST) tel. 08-16 14 72.
Mer information samt annonsen i dess helhet finner du på www.kmh.se
Välkommen med ansökan!
Märk ansökan med dnr 14/326 ange löneanspråk, bifoga meritförteckning samt uppgift om referenspersoner som kan styrka ovanstående kvalifikationer.
Ansökan ska vara inkommen till KMH senast den 2 juni 2014 till registrator eller
Kungl. Musikhögskolan, Box 27711, 115 91 Stockholm