OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Internationell koordinator för tidsbegränsad anställning vid Studentavdelningen.
På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionshinder, utfärdande av examensbevis samt med systemadministration av flera av universitetets IT-system.
På Internationella kontoret arbetar fyra koordinatorer och en verksamhetsansvarig med ansökningar för in- och utresande studenter och tillhörande utbytesavtal. Vi arbetar också med stipendieprogram för studier, praktik, lärar- och personalutbyte m.m.
Vid Internationella kontoret arbetar även en studentassistent med bl.a. introduktion och praktisk support för inresande studenter.
Arbetsuppgifter
Som internationell koordinator arbetar du främst med att ge stöd för utveckling och handläggning av utbytesavtal, ge information och rådgivning om utbytesstudier samt ha kontakter med externa och interna parter. Du har även administrativt ansvar för inresande och utresande utbytesstudenter. Arbetet innebär mycket administration och är under vissa perioder mycket intensivt.
I samarbete med kollegor vid Internationella kontoret tar du också ansvar för övrigt internationaliseringsarbete samt enhetens utvecklings- och projektarbeten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen och administrativ erfarenhet. Du har goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenheter av studier utomlands och andra internationella erfarenheter är meriterande. Erfarenhet av system för att administrera utbytesstudier som t.ex. MoveOn och webbpubliceringsverktyg, exempelvis EPiServer, är också meriterande samt erfarenhet av att jobba med program för nätverk och mobilitet inom högre utbildning.
Arbetet som internationell koordinator innebär många kontakter med människor och du är en del av en servicefunktion. Därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och god förmåga att bygga nätverk, både internt och med internationella partners. Arbetet kräver en förmåga att självständigt och med hög kvalitet ta ansvar för de aktuella arbetsuppgifterna och ha en förståelse för myndighetsutövning. Du arbetar strukturerat och noggrant och har förmågan att balansera hög kvalitet med effektivitet. Du tycker det är roligt med administration och ser betydelsen av goda rutiner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framförallt god organisations- och samarbetsförmåga samt stresstålighet. Som person är du social, initiativtagande, drivande och självgående.
Jämlikhet
Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Information
Anställningen är ett vikariat på 12 månader, med en omfattning på 100 %. Tillträde 1 augusti om erforderliga beslut fattas eller enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Jessica Waleryd, 019-301089,
e-post: jessica.waleryd@oru.se eller av verksamhetsansvarig Jenny Peterson Engström, 019-301334, e-post: jenny.peterson-engström@oru.se
Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Ett brev med motivering till varför du söker och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker den efterfrågade kompetensen
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 2021-06-18. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.