OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid nio institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 330 forskarstuderande och 700 anställda.
Vid naturvetenskapliga fakultetens kansli arbetar idag 23 personer.
Kansliet stöttar fakultetsledningen och fakultetens institutioner inom områden så som grundutbildning, forskarutbildning, ekonomifrågor, personalfrågor, kommunikation. IT, arkiv och ledningsstöd. Gruppen som arbetar med internationaliseringsfrågor består idag av två personer, en internationell handläggare och en internationaliseringsansvarig. Då vår internationella handläggare ska vara föräldraledig söker vi en vikarie under nio månader.
Arbetsuppgifter
Fakultetskansliet vid naturvetenskapliga fakulteten söker en vikarierande internationell koordinator.
Arbetet innebär varierande arbetsuppgifter inom internationaliseringsområdet. Arbetet omfattar flera parallella processer samtidigt, och präglas av säsongsvariationer med tydliga deadlines. Arbetet är serviceinriktat och innebär kontakt med många olika parter såväl internt inom naturvetenskaplig fakulteten och Lunds universitet och andra myndigheter, som med resten av världen.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Planering, koordinering och administration kring studentutbyte
- Information till och kommunikation med utbytesstudenter samt partneruniversitet
- Planera och genomföra olika studentaktiviteter
- Samverka med studenter, internationella koordinatorer på institutioner och övriga funktioner inom och utanför fakulteten
- Delta i projekt och tillfälliga arbetsgrupper
- Bearbetning av/ta fram statistik rörande internationella studier
- Arbetet kan innebära resor både inom Sverige och internationellt
- Arbetsuppgifterna kan komma att ändras
Kvalifikationer
Krav
- Akademisk examen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- Mycket god erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och goda kunskaper av administrativa system samt god datorvana
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och du har en god förmåga att samverka med många parter och har en god samarbetsförmåga. Du har god förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad, tar initiativ och är serviceinriktad. Du har också ett flexibelt arbetssätt och värdesätter att delta i utveckling av nya arbetsformer.
Meriterande
- Kunskaper i ytterligare ett eller flera språk
- God erfarenhet av studiedokumentationssystemet LADOK och stödsystem för studentmobilitet
- God erfarenhet av arbete med studentmobilitet och studieadministration
- Tidigare erfarenhet av utlandsstudier, eller arbetslivserfarenhet från ett annat land eller från en multikulturell/internationell miljö
Villkor
Tjänsten är ett tidsbegränsat vikariat, heltid, under perioden 2021-05-01 till och med 2022-01-31.
Kontaktperson är Marie Brink, Internationell koordinator, +46 46 222 30 01, marie.brink@science.lu.se
Ansökan
Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.