OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diarienummer (dnr): 316-1235-09 Studentcentrum är universitetets sammanhållande resurs för utbildningsadministrativa och studentstödjande processer.Studentcentrum består av sex verksamhetsområden: studenthälsan, examina, antagning, studievägledning och studentstöd, Ladok och International Office.Vid International Office, som även omfattar International Housing Office, arbetar 6 personer med övergripande och gemensamma aktiviteter inom det internationella området.Vid Umeå universitet pågår för närvarande ett arbete med att utveckla internationalisering av utbildningar på grund och avancerad nivå.Det görs därför en satsning på ökad internationalisering inom ramen för universitetets handlingsplan 2007-2009.Detta arbete får nu en fortsättning under 2010 där International Office är engagerat.Arbetsuppgifter Som internationell koordinator vid International Housing Office (IHO) ansvarar du för bostäder till inresande utbytesstudenter.IHO är en egen resultatenhet och därför ställs krav på en ekonomi i balans.I dina arbetsuppgifter ingår administration, ekonomi och service.Du ska säkerställa att det finns rätt antal rum som möter behoven varje termin, informera studenter om verksamheten, ansvara för bostadskontrakt, debitering och redovisning av hyror, ansvara för utrustning och besiktning av rum samt att ge en god service.Arbetet innebär många kontakter såväl inom som utom universitetet.Tidvis är arbetsbelastningen mycket hög.Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk examen, gärna inom samhällsvetenskapliga ämnen (ekonomi och service) och som har intresse för internationella frågor.Tidigare erfarenhet av administrativt arbete är en merit.Du ska behärska svenska i tal och skrift.Goda kunskaper i engelska är nödvändigt och övriga språkkunskaper är värdefulla.Du skall ha god allmän datavana och snabbt kunna lära dig ny mjukvara och använda den.Det är önskvärt om du tidigare arbetat i Filemaker Pro och Raindance.Arbetet ställer krav på hög servicenivå men också att kunna sätta gränser på ett professionellt sätt.Du bör ha erfarenhet av, och uppskatta, servicearbete.God förmåga till självständigt arbete och samarbete värderas högt.Körkort för personbil är önskvärt.Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, arbetet kräver att du är ansvarsfull och noggrann i det du gör.Flexibilitet och engagemang är två andra viktiga egenskaper Vikariatet gäller mellan 2010-02-01 - 2010-12-31 Studentcentrum värdesätter en bredd av erfarenheter och perspektiv och eftersträvar därför en ökad mångfald bland våra anställda.Vi eftersträvar även en jämn könsfördelning och ser därför gärna att män söker befattningen.