OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
Helge Nyberg AB är en internationell aktör med försäljning av deras truck- och vagnkoncept i 60 länder. Deras huvudkontor med både utveckling och tillverkning har funnits i Ulricehamn sedan starten 1958. Produktvarumärket Ergobjörn har utvecklats med fokus på att göra vardagen bättre och enklare för deras kunder. Med deras långa erfarenhet som specialister på intern materialhantering tillsammans med att alltid ha kunden i fokus, gör att de levererar standardprodukter och kundanpassade lösningar av hög kvalitet. De arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning och anser att kollegor med olika bakgrund ger en än mer inkluderande kultur där alla kan trivas och växa på lika villkor. I Ulricehamn arbetar idag 45 personer och företaget omsätter ca 100 MSEK. Läs mer på www.helge-nyberg.com
Brinner du för att skapa och utveckla långsiktiga relationer med många internationella kontaktytor?
Arbetsuppgifter och mål
Helge Nyberg söker nu en Internationell Projektsäljare med fokus på länder utanför Norden. Du kommer att vidareutveckla befintliga kunder och bygga nya kundkontakter inom olika projekt – stora som små – där du är med och skapar kundanpassade produktlösningar. Du är delaktig och ansvarar för hela projekten, från kontakten med kund, orderläggning, tills att produkterna är levererade. För att få en bra insyn och kunskap i kunders behov och utmaningar kommer du att besöka och ha teamsmöten med dem, både nationellt som internationellt. Du kommer att arbeta tillsammans med både kunder, återförsäljare och kollegor i att medverka i företagets produktutveckling inom segmenten truck, standardvagnar och kundanpassade lösningar.
Funktionen innefattar relationsbyggande med fokus på kundlösningar och att möta deras behov.
Tjänsten är placerad i Ulricehamn och du rapporterar till Sälj- och marknadschef/VD.
Din Profil
Vi ser att du har arbetat några år inom försäljning och vill utvecklas genom att ta ett helhetsansvar för affären och arbeta internationellt.
Du har goda kunskaper i Officepaketet, kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och har B-körkort. Har du ytterligare ett språk – spanska eller italienska ser vi det som en merit.
Du har lätt för att se helheten i säljprocessen och förstår vikten av en god kundrelation. Du tar ett eget ansvar, är prestigelös och förstår vikten av att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.
Som person är du innovativ, kreativ i tanken, lyhörd och kan analysera behov och skapa lösningar. Genom flexibilitet och att du är en aktiv och engagerad person skapar du förutsättningar för goda affärer.
Helge Nyberg erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får möjlighet att vara med och påverka företagets utveckling! Arbete i ett familjärt företag där du samarbetar med alla funktioner. Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Helge Nyberg med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan senast 24 september 2023