Internationell samordnare

Internationell samordnare

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Internationell samordnare

Handelshögskolan är en av Göteborgs universitets fakulteter, vi har forskning och utbildning inom ekonomi och juridik. Skolans verksamhet drivs med en tydlig ambition att bidra till en positiv utveckling för samhället i dess helhet. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och därmed en av drygt 100 Handelshögskolor i världen som är Triple Crown-ackrediterade.

Enheten International Office bedriver en omfattande utbytesverksamhet och ansvarar för etablering och hantering av kontakter, avtal med partneruniversitet och formalisering av utbytesavtal för att säkerställa en välfungerande process för in- och utresande studenter, lärare samt forskare.

Arbetsuppgifter 
En av enhetens uppgifter är att hantera in- och utresande studenter och bistå dem genom hela processen, vilket bland annat innebär hantering och bedömning av ansökningar, förmedling av information, rådgivning och vägledning. Tjänsten innebär att vara ett studentnära stöd och en första kontakt, både fysiskt och digitalt, där du förväntas vägleda studenter på ett konsultativt sätt. Du förväntas kunna hålla muntliga, informativa presentationer för grupper på svenska och engelska samt bedriva studieadministrativt arbete.

International Office arbetar med marknadsföring av Handelshögskolans internationella verksamhet och i tjänsten ingår att vara en representant för Handelshögskolan och Göteborgs universitet både nationellt och internationellt.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har:


• Akademisk examen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Dokumenterad tidigare erfarenhet av administrativt arbete. 
• Erfarenhet av, och är bekväm med att genomföra muntliga presentationer

För anställningen krävs det att du kan kommunicera på ett tydligt och korrekt sätt både skriftligt och muntligt med de människor som du möter i din yrkesroll. Du har god samarbetsförmåga och kan på ett professionellt sätt förhålla dig till interna och externa kontakter. Då enheten underhåller och vårdar internationella avtal och kontakter med partneruniversitet behöver du vara lyhörd, taktfull, serviceminded och ha ett gott omdöme. 

Tempot är periodvis högt detta kräver att du kan hålla koll på många saker samtidigt. Du måste därför vara strukturerad, metodisk samt kunna planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Meriterande är erfarenhet av arbete i vårt studieadministrativa system Ladok.

Anställning 
Anställningen är  en tillsvidaranställning, 100% med placering på Handelshögskolan, Vasagatan 1 Göteborg.

Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.  

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Catharina Miklin, catharina.miklin@handels.gu.se / 0709-83 17 91
Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta frida.nilsson@handels.gu.se / 0766-18 13 04

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  

Ansökan 
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 14 september


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024