Internationellt företag söker en driven junior inköpare på heltid

Arbetsbeskrivning

Ryska Posten Bemanning söker för vår kunds räkning en driven junior inköpare som vill vara en del av deras framgång. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

OM TJÄNSTEN

Företaget är ett internationellt företag som tillverkar och säljer medicinsk utrustning. Anledningen till varför de söker en junior inköpare är på grund av de befinner sig i en strak tillväxtfas. Tjänsten är på heltid under kontorstider, 8-17 måndag till fredag. Kontoret är beläget i västerort med bra kommunikationsalternativ. Som junior inköpare kommer du bland annat att ansvara för att driva och analysera materialplanering och inköp samt sammanställa prognoser distribuera dessa till leverantörer. Detta är en stor möjlighet för dig som vill få in en fot på ett stort internationellt företag och utvecklas i rollen som inköpare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss.

ARBETSUPPGIFTER

Som junior inköpare kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som att:


• Analysera och driva materialplanering och inköp
• Sammanställa och rapportera KPIer för att mäta att utvecklingen går åt rätt håll
• Sammanställa prognoser och distribuera dessa till leverantörer
• Lägga löpande inköpsordrar samt bevakning av dessa
• Uppdatera affärssystemets min- och maxpunkter
• Uppdatera affärssystemets produktdata
• Arbeta med ständiga förbättringar

VI SÖKER DIG SOM


• Har en relevant utbildning från högskola eller yrkeshögskola
• Har goda kunskaper inom Excel och har yrkeserfarenhet av att ha arbetat inom något affärssystem med liknande uppgifter
• Kan uttrycka sig väl på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du:


• Har arbetat med inköp tidigare
• Har erfarenhet inom branschen
• Har erfarenhet inom Axapta 2012 med inköp och lageroptimering

Som person är du kommunikativ, driven och energisk. Du är även strukturerad, analytisk och är en van problemlösare.

ÖVRIG INFORMATION


• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering.bemanning@ryskaposten.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Eriksson

Rakel Lilja

Vedrana Hubanic, Ansvarig Göteborg
031 - 320 33 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryska Posten STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 januari 2017

Besöksadress

Sandhamnsgatan 63B
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11528

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024