Interncontroller

Interncontroller

Arbetsbeskrivning

Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!
Om tjänsten
Vi söker en interncontroller som ska vara med och driva vårt kvalitets- och förbättringsarbete framåt. Som interncontroller hos oss är ditt huvuduppdrag att ansvara för internkontrollgranskning, verksamhetsrevision, ärendehantering och övrigt kvalitetsarbete. För oss är det viktigt att ligga steget före och din uppgift blir att arbeta proaktivt med ständiga förbättringar.
Internkontroll består av framtagande av internkontrollplan, granskningar, uppföljning av åtgärder och rapportering. Internkontrollgranskningen syftar till att följa upp förbättringsarbete kopplat till våra mest prioriterade och komplexa områden.
Vid genomförandet av verksamhetsrevisioner blir din roll att samordna arbetet, ta fram revisionsplaner, stötta revisorer och verksamheten samt säkerställa kvaliteten i genomförda granskningar. Vi utför revisioner mot standarden för informationssäkerhet (ISO 27000), miljö (ISO 14001), kvalitet (ISO 9001) samt arbetsmiljö (ISO 45001).
I rollen som interncontroller ingår att säkerställa kvaliteten på avvikelserapporteringen, följa upp och analysera avvikelser samt utveckla processen för ärendehantering. En viktig del i detta arbete består i att stötta verksamheten i dess hantering av ärenden och agera bollplank. I rollen ingår även att vara delaktig i övrigt kvalitetsarbete för ledningssystem, processledning, utbildning och omvärldsbevakning.
Om dig
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, kvalitet, statsvetenskap eller likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbete i form av kvalitetsarbete, processutveckling och förbättringsarbete. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av interna och externa revisioner samt arbete i enlighet med ISO-standarder, med fördel ISO 14001 och ISO 27000.
Som person bör du vara självgående, strukturerad, analytisk och noggrann. Det krävs också att du är drivande, målinriktad och nytänkande. Du ska ha en god kommunikativ förmåga och vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa goda relationer och att du har en bra samarbetsförmåga och kan förmedla ditt budskap på ett pedagogiskt sätt.
Placering
Din placeringsort kommer att vara Linköping eller Stockholm, men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten en del resor.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 27 november.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Nibell, tel. 010-788 62 47
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 200 medarbetare.
Kontaktperson
Claes Rasmuson
CFO
010-788 62 04
claes.rasmuson@specialfastigheter.se
Malin Lindgren
HR-partner
010-788 62 44
malin.lindgren@specialfastigheter.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45 070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Specialfastigheter Sverige AB LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

Borggården
None

Postadress

None
LINKÖPING, 58228

Liknande jobb


2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

20 december 2024