Interncontroller och inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta i en dynamisk och internationell miljö?Är du en problemlösande civilekonom som drivs av att utveckla och förbättra?Om företaget Boschkoncernen är en internationellt ledande tillverkare av fordons- och industriteknik, konsumentprodukter och byggnadsteknik.Idag omfattar koncernen ett nätverk av produktutveckling, tillverkning och försäljning med ca 300 dotterbolag och regionala företag i över 60 länder.Inklusive återförsäljare och servicepartners är Bosch representerat i över 150 länder.Detta globala nätverk av utveckling, produktion och säljorganisation är förutsättningen för fortsatt tillväxt.Bosch investerar mer än 3,5 miljarder euro om året på forskning och utveckling och registrerar globalt mer än 3000 patent om året.Med alla sina produkter och tjänster ökar Bosch livskvaliten med innovativa och nyttiga lösningar.Ägarstrukturen i Boschkoncernen säkerställer finansiellt oberoende och självständighet i verksamheten.Det ger företaget möjlighet att göra avsevärda investeringar för framtiden liksom att leva upp till ett socialt ansvarstagande i linje med grundarens intentioner.För ytterligare information se www.bosch.se Arbetsuppgifter I din funktion som interncontroller ingår att kontrollera och analysera kundfordringar, leverantörer, inköp, HR, försäljning och eventuell kritiska kombinationer inom företagets datasystem.Din uppgift blir att identifiera och skydda företaget mot ekonomiska risker samtidigt som du agerar proaktivt för att finna nya möjligheter och lösningar till bättre resultat.Du ska följa upp och utvärdera dina förslag till förbättringar och fungerar också som ett stöd för försäljnings- och ekonomiavdelningen.I rollen som inköpsansvarig skall du upprätta och säkerställa företagets inköpsrutiner och processer.Du ansvarar för upphandlingar och inköp av företagets indirekta material såsom tjänstebilar, telefoni, resor, hotell, m.m. samt koordinering av dessa med övriga Boschbolag i Sverige.Under ditt första år kommer du också att ansvara för implementeringen av ett nytt inköpssystem i SAP.Du rapporterar till ekonomichefen.Vem är du?Vi tror att du är civilekonom med minst fem års arbetslivserfarenhet av controlling/redovisning.En tänkbar bakgrund kan vara erfarenhet från revisionsbyrå.Har du någon erfarenhet av förhandlingar och inköp är detta meriterande.Vi tror även att du har erfarenhet av internationella företag och är van vid engelska som koncernspråk.Det är meriterande om du har kunskaper i SAP.Dina kunskaper i Excel bör vara mycket goda och som person är du analytisk, självgående, drivande och en konstruktiv problemlösare.Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 18 juni 2010
  • Ansök senast: 15 augusti 2010

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024