OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Veolia Transport är specialiserat på att lösa resenärers transportbehov genom buss, tåg, tunnelbana, spårvagn, taxi och båt.Vi erbjuder stads- och landsortstrafik, långlinjetrafik, färdtjänst, skolskjuts, beställningstrafik samt godstrafik, och vi driver persontrafik på entreprenad åt länstrafikbolag, kommuner och landsting i hela Sverige samt åt Rikstrafiken.På division Tåg bedrivs spårbunden persontrafik på uppdrag av huvudmän i Stockholm, Linköping och Ånge, samt kommersiell tågtrafik över stora delar av Sverige.Total är det ca 500 anställda i divisionen. Din uppgift I arbetet som interninformatör och marknadskommunikatör ansvarar du dels för interninformationen till division Tågs medarbetare samt ingår i marknadsprojekt för divisionens räkning.Du ska professionellt hantera företagets budskap och stärka Veolia Transports varumärke gentemot medarbetarna och i frågor inom områdena produkter, tjänster och försäljning.Du har nära kontakt med våra huvudmän och andra samarbetspartners, och därmed ett stort ansvar för att relationen med dessa fungerar optimalt och utvecklas.I ansvaret ingår att se till att det finns tydliga informationsstrukturer och bidra med stöd och verktyg till chefer och ledning inom divisionen avseende interninformation.Du ansvarar för interna nyhetsbrev och information på intranätet.Du är med och utvecklar riktlinjerna för kommunikation och är med och bygger och förädlar kontaktnät inom resebranschen i samverkan med affärsområdeschefer.Arbetet innefattar både att administrera marknadsaktiviteter såsom annonsering, nyhetsbrevsutskick, kundtidningar, mässor, seminarier etc, samt det rent praktiska arbetet med att producera all skriven information i såväl tryckt som digital form.Eftersom vi arbetar med webbaserade system är det också viktigt att du har erfarenhet av digitala medier, främst webb, nyhetsbrev, blogg etc.Även ansvar för viss grafisk produktion ingår.I ansvaret ligger även att vid behov stötta den centrala informationsavdelningen i generella informationsfrågor i extern kommunikation och marknadskommunikation samt divisionens varumärkesarbete och kundrelationer inom divisionen.Din bakgrund Du som söker denna tjänst har akademisk examen inom media och kommunikation eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig.Rollen kräver även minst tre års erfarenhet av arbete med kommunikation. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.För att passa in i rollen bör du vara serviceinriktad samt ha ett starkt marknads- och kundfokus samt ha en god samarbetsförmåga.Vi ser också att du är effektiv utan att för den delen tumma på kvalitet.Vi ser helst att du har erfarenhet av digital marknadskommunikation samt praktisk produktion av såväl säljande texter som informativ produktinformation.Vi ser helst också att du har en bra känsla för grafisk layout samt behärskar layoutprogram som InDesign.Vårt koncernspråk är engelska och det är en nödvändighet att du behärskar det i tal och skrift, såväl som det svenska språket. Du trivs i en föränderlig miljö och vill arbeta med ständiga förbättringar.Du är självgående och initiativkraftig och har lätt för att bygga förtroende bland kollegor och medarbetare.Vår kärnvärden Tryggt, Mänskligt, Aktivt och Lokalt är ledstjärnor i ditt dagliga arbete. Senast den 21 september vill vi ha din ansökan.Intervjuer kommer att ske löpande.