Internkommunikatör

Internkommunikatör

Arbetsbeskrivning

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.


Vill du vara med och utveckla Riksbyggens internkommunikation?
Som kommunikatör jobbar du med att stötta chefer och medarbetare i både stora och små frågor men huvudfokus i denna roll är att ansvara för Riksbyggens intranät. Med en verksamhet på cirka 3 000 medarbetare över hela landet är vårt nya intranät en viktig kanal för att skapa vi-känsla, engagemang och få insyn i vad som är på gång. Här har du en viktig roll att arbeta med det.

Denna roll ingår i ett team på fyra personer som bland annat arbetar med internkommunikation, employer branding, ledarskap och kompetensutveckling. Du arbetar nära de andra i teamet och vår HR-enhet men främst med vår andra internkommunikatör. Du tillhör HR-enheten med placering Kungsbron, Stockholm, och rapporterar till chef för strategisk HR.

Detta är ett föräldravikariat på cirka 1,5 år med start i september.

Rollen innebär bland annat:


• Samordna, planera, skriva och publicera interna nyheter samt stötta andra med deras texter. Här ingår också att planera vd-kommunikationen.
• Driva och hålla ihop arbetet med vårt intranät i Sharepoint. Se till att innehållet är aktuellt och relevant.
• Utveckla intranätet. Se över mål och syfte samt följa upp att vi når våra mål.
• Ge stöd och rådgivning till ett av Riksbyggens affärsområden när behov finns.
• Driver utvecklingen av internkommunikationen tillsammans med vår andra internkommunikatör.

Vem är du?
Du bör ha relevant utbildning inom kommunikation och media, gärna universitet eller högskola samt erfarenhet av arbete med internkommunikation i en liknande roll. Meriterande är om du har arbetat med kommunikation i en större organisation. Goda kunskaper i Officepaketet är en förutsättning, gärna Office 365. Erfarenhet av att ha jobbat med intranät, gärna i Sharepoint. Meriterande om du har erfarenhet av DreamBroker, Google Analytics och Photoshop.

Som person är du är driven, flexibel och noggrann samt duktig på att prioritera och samordna kommunikationsinsatser. Du är självgående, ansvarsfull och har en pedagogisk förmåga. Du är också bra på att skapa förtroende och bygga relationer samt har en hög social förmåga.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och är en god stilist med hög kunskap om att skriva för digitala kanaler.

Sista ansökningsdatum är 29 maj, men intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan dess, så sök redan idag!

Vid frågor, kontakta Maria Sörén, chef strategisk HR via mail: maria.soren@riksbyggen.se.

 


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbyggen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Postadress

Lasarettsgatan 22
GÄLLIVARE, 98232

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024