OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schneider Electric har ett starkt fokus på internkommunikation för att stödja våra affärsverksamheter och skapa förutsättningar för medarbetarengagemang. Vi söker nu en person som ska leda och utveckla vår internkommunikationsplattform i Sverige.
Organisatoriskt kommer du att ingå i det globala internkommunikationsteamet. Lokalt i Sverige blir du en del av ledningsgruppen samt arbetar nära vårt marknadskommunikationsteam och HR gruppen.
Tjänsten är på heltid och med placering i Frösundavik, Solna
Rollbeskrivning:
I denna roll kommer du att vara ansvarig över interna kommunikationsfrågor, från strategi och taktik till konkret budskap och utförande.
Du kommer att arbeta självständigt och har daglig kontakt med såväl interna beslutsfattare som externa samarbetspartners för att därigenom säkra samordning mellan det interna och externa varumärket för Schneider Electric som arbetsgivare.
Du ansvarar för verksamhetens internkommunikationsplattform, t.ex. Intranät, interkommunikationspublikationer och driver i nära samarbete med HR och marknadskommunikation i projekt såsom medarbetarundersökningar samt företagets kultur och värderingsarbete.
Vidare kommer du att implementera och genomföra globala internkommunikationsprocesser i Sverige samt representera den svenska verksamheten i det internationella internkommunikationsnätverket. Du kommer även att i nära samarbete med Sveriges ledningsgrupp och verksamhetens chefer utarbeta och implementera affärsstödjande internkommunikationsplaner.
Kvalifikationer:
För att lyckas i denna roll vill vi att du ska ha en relevant kommunikationsutbildning från universitet, högskola eller annan utbildningsleverantör. Du har ett par års erfarenhet från en liknande roll där du har varit delaktig i att leda och samverka i funktionella nätverk.
Du är van att axla en självständig roll i en större organisation och trivs att arbeta både strategiskt och operativt för att uppnå goda resultat.
Du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet samt erfarenhet av att administrera intranät. Då vi är ett globalt företag med engelska som koncernspråk, ställer vi höga krav på dina engelska kunskaper.
Personliga egenskaper:
För att trivas hos oss tror vi att du är en målinriktad person och att du kännetecknas av öppenhet och prestigelöshet.
Det är viktigt för oss att du trivs i en organisation i förändring och att samarbeta med kollegor från olika delar av världen.
Vårt erbjudande:
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med under en mycket spännande tid i företaget. Schneider Electric är ett globalt bolag och för rätt person finns det möjlighet att göra en nationell såväl som internationell karriär.
Kontakt:
Vid frågor kring tjänsten, kontakta Monique Diaz, +34 618 997 509 .
Ansökan:
Skicka in din engelska CV via länken nedan eller på www.schneider-electric.com/jobb. Vi vill ha in din ansökan så snart som möjligt. Urval och rekryteringen sker löpande.
Välkommen!
Schneider Electric är en global energispecialist med fler än 150 000 anställda och verksamhet i mer än 100 länder. Företaget har ett starkt fokus på energieffektivisering och erbjuder integrerade lösningar för industriell automation, säkerhet, fastighetsautomation, avbrottsfri kraft, eldistribution och elinstallation. Schneider Electric är noterat på den franska fondbörsen i Paris och 2012 uppgick försäljningen till 24 miljarder Euro. I Sverige sysselsätter koncernen knappt 2 000 personer.
Läs mer på: www.schnei
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resource
Therese Thunström