OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett starkt samhällsengagemang med intresse för entreprenörskap och företagsamhet? Brinner du för internkommunikation? Då ska du läsa vidare här!
Detta är ett vikariat på 1,5 år. Önskad start för uppdraget 1 feb. 2023. För rätt person kan det eventuellt finnas möjligheter till tillsvidareanställning efter vikariatet.
Om uppdraget
Rollen som internkommunikatör är en central roll med ett övergripande ansvar för Almi-koncernens internkommunikation. Du kommer att få arbeta med det operativa arbetet, så som planera och producera kommunikation i olika media och kanaler. Du arbetar också strategiskt med att långsiktigt utveckla Almis internkommunikation. Almikoncernen har nyss antagit en ny strategi för 2027 där internkommunikationen spelar en viktig roll för framgången. Därför är det viktigt att du snabbt kan skapa dig en stor förståelse för vår verksamhet, och på så sätt kunna göra egna prioriteringar för att på bästa sätt stödja och driva på chefer samt medarbetare i det interna kommunikationsarbetet.
Du kommer att ingå i Almis centrala team på kommunikationsavdelningen som utöver kommunikationsdirektören består av 5 kunniga och motiverade medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Redaktör och systemansvarig för intranät med tillhörande digitala kanaler.
• Självständigt skriva artiklar och annan information.
• Samordnar avdelningens löpande möten
• Framtagning av video, webbsändningar och annat digitalt rörligt material.
• Framtagning av informationsmaterial och presentationsmaterial.
• Framtagning av interna nyhetsbrev.
• Delta vid planering och genomförande av events.
• Proaktivt förutse behov av internkommunikation
Vem är du?
Vi söker efter dig som har:
• En eftergymnasial utbildning inom journalistik, kommunikation eller motsvarande.
• Du har en gedigen erfarenhet av kommunikation och minst 5 års erfarenhet av internkommunikation inom en större organisation.
Vi förutsätter att du har intresse för, och följer med i utvecklingen inom kommunikationsområdet och ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en organisation som gjort en kulturförflyttning.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en god skribent, talar och skriver obehindrat på svenska. Du har även digital kompetens och erfarenhet inom området, samt en god förståelse för hur innehåll anpassas till olika digitala kanaler för att fungera så optimalt som möjligt. Du har ett öga för struktur och gillar att jobba organiserat.
Som person är du driven och har förmågan att arbeta självständig, samt kan ta egna beslut. Du trivs med att ha mycket kontakter och arbetar smidigt tillsammans med andra.
Att arbeta på Almi
På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.
På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Almi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se
Sista ansökningsdag är 2022-11-29.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52