OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och kreativ person som har erfarenhet av strategisk internkommunikation? En slipad skribent som känner dig hemma i digitala verktyg och plattformar? Då kanske du kan passa utmärkt i vårt team som är HR, & Kvalitet- och Miljö.
Som Internkommunikatör hos oss får du en fantastisk möjlighet att självständigt driva och utveckla hela Swecons interna kommunikation utifrån organisationens behov som du själv identifierar. Du arbetar självständigt med att initiera, planera, driva och utvärdera kommunikationsinsatser. Använder dig av bild, film, text, sociala medier och andra moderna kommunikationsverktyg.
Det är ett kreativt och varierat arbete som innebär mycket nätverkande, möten med medarbetare och samarbete. Du får en stor påverkan på sitt arbete och ditt resultat kommer göra att skillnad.
Arbetet är som sagt brett och innebär lite mer konkret:
Ta fram och genomföra kommunikationsstrategier och kommunikationsplaner.
Ansvara för vår employer branding i sociala medier samt artiklar och information till karriärsidan.
Redaktör för intranätet. Skriva och publicera artiklar, notiser mm och även ansvara för Swecon intranätsredaktörer.
Moderera våra livesändningar och projektleda sändningen.
Säkerställa intern samstämmighet i kommunikationen.
Stärka organisationskulturen med stöd av storytelling och internkommunikation.
Ta fram layouter och rörlig bild/film för att använda i vår interna kommunikation.
Arbeta som kommunikatör i interna förändringsprojekt.
En lämplig bakgrund är en utbildning i till exempel beteendevetenskap, kommunikation eller liknande. Flera års erfarenhet av arbete med strategisk internkommunikation samt kunskap om kommunikationsmetoder och verktyg samt webbpubliceringsverktyg. Kanske har du arbetat som intranätsredaktör eller liknande och är en van skribent.
Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper och värderar initiativtagande, eget driv och samarbetsförmåga högt. Eftersom ditt arbete är både stort och brett så krävs struktur för att få resultat och det är även viktigt att du kan se helheten. Utöver detta så bör du vara lyhörd och ha ett genuint intresse för andra människor och deras arbetsvardag.
Vi välkomnar dig till en arbetsplats där du kommer att få frihet under ansvar. Där du får möjligheten att utveckla och där insatsen av ditt jobb kommer att göra skillnad.
Tjänsten är placerad i Eskilstuna.
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 630 anställda och 34 serviceplatser i landet erbjuder Swecon ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr (2021).
Låter detta intressant för dig?
Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se senast den 1 maj. Urval och intervjuer sker löpande, så visa ditt intresse så fort som möjligt! Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anna Hemmingsson hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88.
I alla N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad i ett tidigt skede, både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av Alva Labs genomför vi en objektiv rekryteringsprocess och testerna tar ungefär 10-20 minuter vardera.
Varmt välkommen med din ansökan!