Internkontrollspecialist till världsledande bolag på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I din roll som internkontrollspecialist kommer du ansvara för samarbetet med externa revisorer och proaktivt stödja metoden och genomförandet av koncernens internkontrollprogram. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara följande:

- Koordinera den externa revisionsprocessen
- Hjälpa de externa revisorerna att definiera årliga revisionsomfattningar och instruktioner
- Utvärdera de externa revisorernas resultat och föreslå förbättringar av processen
- Koordinera resultaten och rapporterna från de externa revisorerna
- Hantera processen för extern revision av avgifter
- Koordinera godkännande av ytterligare tjänster av den externa revisorn (dvs. revision och icke-revisionstjänster)
- Delta i anbudsförfarande
- Ge programstöd och oberoende tillsyn för ECS inklusive
- Verka som affärspartner, föreslå åtgärder för att förbättra, intern kontroll och riskhanteringsprocesser
- Stöd i planering, kommunikation, övervakning, rapportering och uppföljning av programaktiviteter för att
säkerställa att kontroller genomförs och att svagheter identifieras
- Stöd i utveckling och leverans av utbildning


Om företaget
Vår kund är en världsledande tillverkare av hushållsmaskiner och sitter i ljusa och trevliga lokaler på Kungsholmen.

Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Internkontrollspecialist ser vi gärna att du har 3-5 års erfarenhet av internkontroll eller revisionserfarenhet. Vidare ser vi att du är en van projektledare med organisatoriska färdigheter. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Meriterande med erfarenhet från Sarbanes Oxley ( SOX )-projekt samt revision inom en SAP-miljö.

Personliga egenskaper: Som person är du kommunikativ och har lätt för att fatta beslut. Du är en affärsmässig lagspelare med mycket driv, engagemang och du har en naturlig fallenhet att kommunicera med individer från olika kulturer.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 7 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Nordic Senior Accountant

Nordic Senior Accountant

27 november 2024

22 november 2024

Senior Associates till Rödl & Partner

Senior Associates till Rödl & Partner

22 november 2024

Auktoriserad Revisor

Auktoriserad Revisor

22 november 2024