Internrevisionschef

Internrevisionschef

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?


Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.




Beskrivning
Att vara internrevisionschef på Utbetalningsmyndigheten innebär en fristående funktion där du är direkt underställd myndighetens styrelse.

På styrelsens uppdrag ansvarar du för att utifrån beslutad revisionsplan granska att Utbetalnings­myndighetens verksamhet och processer bedrivs effektivt och rättsenligt.

Arbetsuppgifter
Du kommer få en operativ roll där ditt huvudsakliga upp­drag är att ansvara för att granska och lämna förslag till förbättringar av verksamhetens kvalitet, effektivitet, riskhantering samt interna styrning och kontroll. Granskning och rådgivningsuppdrag sker på ett oberoende och objektivt sätt och kan omfatta all verksamhet. Revisionen bedrivs i enlighet med internrevisions­förordnin­gen och internationell yrkesstandard upprättad av The Institute of Internal Auditors, IIA.

Ditt uppdrag kan också innebära att stötta andra myndigheter i deras internrevision.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Har relevant akademisk utbildning.
- Har gedigen erfarenhet av självständigt arbete från internrevision och/eller externrevision på en större revisionsbyrå.
- Har god erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete.
- Goda kunskaper om regelverket för statlig internrevision.

Det är meriterande om du även har:

- Är certifierad internrevisor (CIA, CGAP eller motsvarande).
- Har kunskap om it-/informationssäkerhet och/eller it-revisioner.
- Har erfarenhet/goda kunskaper om hur det svenska välfärdssystemet fungerar.

Efterfrågade förmågor och färdigheter

Som internrevisionschef får du en ansvarsfull roll och förväntas kunna prio­ritera/hantera problem och fatta beslut samtidigt som du ser helheten och främjar samarbete, både inom myndigheten och med andra myndigheter.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du utåt­riktad och förtroendeingivande och har en professionell attityd. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga. Du är självständig och har hög integritet. Du har god förmåga att sätta dig in i nya områden och frågeställningar. Du är driv­ande, analytisk, noggrann och strukturerad samt har förmåga att prioritera på ett effektivt sätt. Du har god kommunikations­förmåga både skriftligt och muntligt.

Villkor
Tjänstgöringsorten är Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Inför anställning kommer säkerhetsprövning att ske enligt gällande säkerhetslagstiftning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Resor i tjänsten kan förekomma.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Filip Kollén på telefon 010-572 75 03. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Utbetalningsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2024
  • Ansök senast: 26 augusti 2024

Liknande jobb


14 november 2024

Enhetschef till Personlig assistans, OF

Enhetschef till Personlig assistans, OF

14 november 2024

14 november 2024

Enhetschef lokalvård

Enhetschef lokalvård

14 november 2024