OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklings- områdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Vi söker nu en internrevisor med placering i Stockholm eller i Kalmar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Internrevisionen arbetar på uppdrag av och rapporterar till eHälsomyndighetens styrelse och ska genomföra interna revisioner i enlighet med internrevisionsförordningen. Internrevisionens uppgift är att oberoende och objektivt granska och lämna förslag till förbättringar av myndighetens process för intern styrning och kontroll, där effektiviseringar är en viktigt del. Dessutom ska internrevisionen bistå Generaldirektören och ledningsgruppen med råd och stöd.
Internrevisionens arbete bedrivs professionellt, riskbaserat och effektivt i enlighet med internationell yrkesstandard. Arbetet bedrivs enligt fastställd revisionsplan och revisionsprocess.
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom ekonomi, samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande.
• Minst 3 års erfarenhet från intern- eller externrevision.
• Kunskaper om COSO:s ramverk för intern styrning och kontroll.
• Erfarenhet från internrevision
• Kunskap om statlig styrning
• God samarbetsförmåga och ett strategiskt förhållningssätt
• Som person är du självständig, analytisk och strukturerad
Meriterande är:
• Erfarenhet från IT-intensiv verksamhet
• Certifierad internrevisor (CIA)
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Information om tjänsten
Denna anställning är tillsvidare och på heltid eller deltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Från och med första maj 2018 kommer delar av eHälsomyndighetens verksamhet ha sin bas i Kalmar. Placering för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kan resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.
Frågor om tjänsten besvaras av Torsten Håkansta, Generaldirektör, tel 010-458 62 62; Johan Waak, HR-specialist, tel 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 22 september 2016.
Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.
Vi tror på en framtid där hälso- och sjukvården samt omsorgen fullt ut använder möjligheterna med ny teknik. En framtid där yrkesverksamma inom hälsa, vård och omsorg har tillgång till rätt information i rätt tid och där tjänster och verktyg gör arbetet enklare. Vi tror också på en framtid där individen blir mer delaktig i sin hälsa och vård tack vare ny teknik. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
eHälsomyndigheten har av Karriärföretagen utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44