OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med kommunerna och Region Värmland anställs 1 projektledare att under inventeringsfasen som pågår mellan 1 mars till 30 aug skall minst 175 lärlingsplatser tas fram i länet. Det innebär att respektive projektledares mål är att säkerställa minst 44 lärlingsplatser inom respektive geografiska ansvarsområde.
4 projektledare anställs var för sig av kommunerna Arvika, Karlstad, Kristinehamn och Hagfors. Respektive kommun har arbetsgivaransvaret för respektive projektledare. Region Värmland finansierar.
Projektledarens uppdrag är att inventera och få tag på lärlingsplatser i arbetslivet inom det geografiska område som den ansvarar för. Det sker genom uppsökande verksamhet samt deltagande i olika sammanhang för att sprida information om lärling 2.0. Vidare skall projektledaren utifrån typ av lärlingsplatser identifiera relevanta utbildningar och ha de kontakter som erfordras för att lärlingen skall få tillgång till rätt utbildning. Uppdraget skall genomföras i ett nära samarbete med kommunernas och arbetsförmedlingens utsedda kontaktpersoner och med arbetsmarknadens parter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Åkerlundh
0563-185 54
Fredrik Krause
0563-18569
Fredrik Krause
0563-18569
Hans Åkerlundh
0563-18500
Hans Åkerlundh
0563-185 54
Natalie Grynfarb
0563-185 00
Daniel Sohl
0563-540701
Johanna Sjögren
0563-185 69
Helena Sjöö
0563-185 24