Intertek söker Certifieringshandläggare

Intertek söker Certifieringshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba administrativt och trivs med att producera och leverera snabbt? Då kan tjänsten som certifieringshandläggare vara något för dig!

Om Intertek

Med fler än 46 000 medarbetare världen över är vi ett av de största företagen i vår bransch. I vårt dagliga arbete hjälper vi företag världen över att se till att deras produkter är säkra att använda och möter kunders och myndigheters krav på kvalitet och prestanda. Det gör vi genom att revidera deras processer, certifiera deras ledningssystem, granska deras leverantörer, prova, analysera och certifiera deras produkter, inspektera deras tillverkningsanläggningar och skeppningar och arbeta med rådgivning inom regulatoriska frågor, kemikalier och hållbarhet.

Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality, safety and sustainability to life!

Arbetsuppgifter

Projekthandläggning av certifieringsansökningar innebär att hålla reda på samt tillämpa de regler som finns för Interteks olika produktcertifieringsmärken. Det krävs logiskt tänkande för att få en snabb överblick och identifiera eventuella brister i ansökningarna samt att vara driven och noggrann i sin administration av projekten. Det är mycket data som registreras i databaser. Du kommer att jobba med externa kunder såväl som andra Intertek-kontor runt om i Europa, Asien och Nordamerika.

I ditt dagliga arbete kommer du bland annat

• Granska dokument för att säkerställa att samtliga dokument inkommit och att dessa uppfyller kraven för att kunna ställa ut certifikat
• Uppdatera databaser med information samt ladda upp dokument
• Besvara kundfrågor gällande certifieringar, i huvudsak per mail men även i telefon
• Handläggning av olika ändringar, exempelvis flytt av produktion, hävningar och ändring av licensägare
• Skicka ut information till kunderna och följa upp att de uppfyller våra regler
• Jobba med flera olika projekt och deadlines samtidigt

Vem är du?

• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då den dagliga korrespondensen både är på svenska och engelska
• Du har ett öga för administrativt arbete och trivs med att strukturera och administrera
• Du har ett intresse för, samt kännedom om certifiering av elektriska produkter, då det är vad handläggningen avser
• Du är noggrann och driven som person, och trivs med ett högt tempo

Vi erbjuder dig

Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket, med tjänstepension, friskvårdsbidrag mm.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post enligt GDPR.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Carin von Matérn, carin.vonmatern@intertek.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82 0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek Semko AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 12 januari 2023

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024