Intertek söker Teknisk expert till Industrisegmentet

Intertek söker Teknisk expert till Industrisegmentet

Arbetsbeskrivning

Är du målinriktad, driven och strukturerad som person? Har du erfarenhet från en roll som provningsingenjör eller motsvarande? Då tror vi att du är den vi söker!

Om Intertek

Vi på Intertek jobbar varje dag för att göra världen säkrare. Våra kompetenta medarbetare levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och marknadstillträde till kunder lokalt och globalt. När vi testar och certifierar nya produkter kan vi säkerställa att de till exempel inte går sönder, börjar brinna eller släpper ifrån sig giftiga kemikalier som kan skada människor och miljö.

Vi är 46 000 medarbetare över hela världen och i Sverige finns vi i Stockholm, Västerås och Alnarp med cirka 450 medarbetare totalt.

Om rollen

Som teknisk expert för Industri arbetar du med att genomföra betald teknisk rådgivning för våra kunder inom tex IEC/EN/CSA/UL-standarder, genomföra externa standardutbildningar (t ex 60947), samt driva teknikmöten på enheten. Du arbetar för att motivera och inspirera dina kollegor, samt tillsammans nå målen. Du leder den tekniska utvecklingen inom ansvarsområdet, driver affärsutvecklingsprojekt, är ansvarig vid insyningar från Swedac och andra organisationer, supportar tillsammans med Teknisk Expert och Senior Projektingenjör enhetschefen med bl a inköp av instrument, kravutredningar samt underleverantörsavtal och du samarbetar med övriga TL i olika forum och tillsammans utvecklar våra processer.

Enheten Technical Leader på Intertek består idag av åtta stycken engagerade och kompetenta personer som jobbar nära varandra samt de olika provningsenheterna inom operations.

Vi söker dig som

• Är högskole- eller civilingenjör, har god förståelse för ellära/elektronik/elteknik
• Har erfarenhet som provningsingenjör eller motsvarande och/eller god kännedom om standarder och provning av produkter.
• Har god kännedom om regulatoriska krav, provning och certifiering.
• Uttrycker dig enkelt och tydligt flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
• Är självgående och mål- och resultatinriktad samt har en analytisk förmåga.
• Är kommunikativ med förmåga att motivera och inspirera dina medarbetare.
• Är strukturerad och har ordning och reda på dokument, uppföljningar och deadlines.
• Har vilja att utveckla kollegor och processer och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.
• Är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, att snabbt ändra synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheterna i förändringar

Välkommen med din ansökan i länken nedan. Intervjuer sker löpande så skicka in ditt CV så snart som möjligt.

Ansvarig rekryterare: Carin von Matérn, carin.vonmatern@intertek.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82 0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek Semko AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


25 november 2024