OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Avdelningen för kommunikation har en drivande, stödjande och rådgivande roll inom kommunikationsområdet och ansvarar för operativt och strategiskt stöd i kommunikationsfrågor kopplade till vårt uppdrag. Nu söker vi en intranätredaktör med tekniskt fokus till enheten för digitala kanaler och produktion som består av tio medarbetare. Enhetens uppdrag är att samordna och utveckla myndighetens digitala kanaler, ge produktionsstöd och samordna myndighetens konferenser och utbildningar.
Dina arbetsuppgifter
Som intranätredaktör med teknikfokus kommer du att jobba med förvaltning, utveckling och support av myndighetens intranät. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår andra intranätredaktör som ansvarar för det redaktionella innehållet och även ingå i webbredaktionen med totalt fem medarbetare.
I de löpande arbetsuppgifterna ingår innehållsuppdateringar, tekniskt stöd, förvaltning, utveckling, kvalitetssäkring och förbättring av struktur, funktionalitet och tillgänglighet på vårt intranät. Du kommer även att ansvara för webbstatistik och användarundersökningar, sätta mål för uppföljning, hantera användarrättigheter och utbilda nya redaktörer, besvara supportärenden från användare, jobba med film och foto och samarbeta med IT kring intranätfrågor som rör drift och integration mot andra system.
Intranätet är en av de viktigaste interna kommunikationskanaler för våra medarbetare som jobbar på två orter och inom många olika ämnesområden. Nuvarande intranät har funnits drygt tre år och vi kommer under våren att påbörja en förstudie för att bygga framtidens intranät utifrån nya arbetssätt och behov. Du kommer att projektleda detta utvecklingsarbete och jobba i nära samarbete med vår webbyrå.
Din kompetens
Krav för anställning
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning webb, alternativt området medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som myndigheten bedömer jämförbar. Vidare vill vi att du har:
• några års erfarenhet av liknande arbete
• erfarenhet av att utveckla kommunikationslösningar
• erfarenhet av att hantera supportärenden och förvaltningsfrågor gentemot leverantör
• erfarenhet av att leda webbprojekt
• erfarenhet av att arbeta med struktur, navigation och tillgänglighet
• erfarenhet av att arbeta med webbstatistik och uppföljning.
Meriterande
Det är meriterande med:
• projektledarutbildning
• erfarenhet av att jobba med rörliga medier (video/film)
• erfarenhet av andra verktyg för intern kommunikation som t.ex. Slack, Yammer etc.
Personliga förmågor
För att lyckas i rollen behöver du vara driven och självgående samtidigt som du är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra. Arbetet ställer också krav på att du har förmåga att se helheten inom myndighetens verksamheter, är strukturerad och snabbt kan förstå sammanhang och dra slutsatser. Naturligtvis är du också lösningsinriktad och intresserad av ny kommunikationsteknik.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Placering företrädesvis i Östersund men Solna kan diskuteras utifrån dina önskemål. Resor förekommer, främst mellan myndighetens kontor. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Övriga upplysningar
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Nilla Selsmo på telefonnummer 010-205 29 69.
Fackliga företrädare är för SACO Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Ansökan
Ansök senast 26 februari via myndighetens hemsida.
Arbetsgivarens diarienummer: 00325-2017-2.1.1