Intranätredaktör till administrativa avdelningen, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb som intranätredaktör innebär att:



• bevaka och nyhetsvärdera händelser, intervjua medarbetare och chefer samt skriva, bearbeta och publicera artiklar och andra texter för intranätet, för administrativa avdelningen såväl som övergripande för Skatteverket

• tillsammans med  kommunikationsstrategen ansvara för att hålla samman den redaktionella planeringen av nyhetsflödet på avdelningens intranätsidor

• erbjuda redaktionell support samt agera bollplank och stöd till avdelningen gällande publicering samt uppmärkning av dokument och webbsidor

• fotografera, filma och redigera material till intranätet

• bygga och underhålla avdelningens webbsidor och ta fram statistik

• delta i avdelningens intranätråd och i Skatteverkets nätverk för intranätredaktörer

• bidra vid övriga interna kommunikationsinsatser inom avdelningen.

Du kommer att tillhöra planerings- och styrningsenheten inom den administrativa avdelningen och arbeta i mycket nära samverkan med kommunikationsstrategen för avdelningen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• har utbildning inom journalistik/kommunikation eller motsvarande kompetens inhämtad på andra sätt

• har goda kunskaper i svenska språket, en utpräglad språkkänsla och stilistisk förmåga

• har lätt för att knyta kontakter och samarbeta med olika delar av en stor organisation

• självständigt kan söka och värdera information utifrån organisationens behov

• är ansvarstagande, drivande, noggrann och har en känsla för kvalitet

• är kreativ, flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet som intranätredaktör, skribent eller liknande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att skriva journalistiskt och webbanpassat samt har erfarenhet av fotografering och bildbehandling.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning tillämpas
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 juli 2014

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024