OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM-A 2016/1195
Till informationsavdelningen på huvudkontoret i Stockholm söker vi en intranätredaktör. Tjänsten är ett vikariat fram till den 23 april 2017, med möjlighet till tillsvidareanställning därefter.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där alla hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Hos oss får du också goda möjligheter till att skapa balans mellan arbete och fritid.
Om arbetet
Som intranätredaktör har du huvudansvar för förvaltning och utveckling av myndighetens intranät och redaktionellt ansvar inom informationsavdelningen. Intranätredaktören samarbetar nära it-avdelningen i förvaltningen och utvecklingen av intranätet.
En viktig uppgift för intranätredaktören är stöd till övriga redaktörer inom myndigheten. I arbetet ingår också att skriva och publicera texter på intranätet.
Samtliga medarbetare på informationsavdelningen har pressjour. Det innebär att du, mot ersättning, ca var sjätte vecka har medieberedskap i hemmet utanför kontorstid och att du på dagtid denna vecka ansvarar för presstelefonen. Även andra arbetsuppgifter som förekommer på en informationsavdelning kan bli aktuella, beroende på din profil.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
För att lyckas – och trivas – i rollen krävs att du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du ska ha flera års erfarenhet av att arbeta med förvaltning och utveckling av intranät. Som huvudredaktör behöver du ha djupa kunskaper i SharePoint 2013 som publiceringsverktyg och som samarbetsplattform. I arbetet ingår ingen programmering, men kunskap i konfigurering och administration av SharePoint 2013 är meriterande.
God kunskaper i engelska krävs. Erfarenhet från offentlig sektor är en merit
Som person är du utåtriktad, initiativrik och pedagogisk. Du är en självständig och stabil person med stor samarbetsförmåga och personlig mognad.
Om anställningen
Anställningen är ett vikariat till och med 23 april 2017.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10