OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Enheten för kommunikationskanaler har ett ansvar för kommunikationsstrategi och -struktur, digitala kommunikationskanaler och information på ett övergripande plan, och ingår som en av fem enheter i avdelningen för HR- och kommunikation. Enheten arbetar med kommunikationsfrågor i tätt samarbete med enheten för kommunikationsstöd som ger praktiskt och strategiskt stöd i informations- och kommunikationsfrågor till framförallt Domstolsverkets avdel-ningar, samt ansvarar för produktion av tryck information, kampanjer och event som riktar sig till externa aktörer och allmänhet.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett spännande och varierande arbete där du får möjlighet att använda och utveckla din förmåga att analysera, strukturera och skriva information? Vi söker nu en kommunikatör/intranätredaktör för en tidsbegränsad anställning med tillträde snarast och fram till årsskiftet.
I arbetet ingår att:
-stötta Domstolsverkets avdelningar i utveckling och publicering av texter och bilder på intranätet, med särskilt ansvar för att ta fram allmän information som beskriver Domstolsverkets verksamhet för målgrupper på domstolarna
-ta fram och sammanställa behovsunderlag för utveckling av intranätet som produkt, samt formulera och lägga in förändringsförslag för intranätet i vårt ärendehanteringssystem
-kvalitetsgranska nyheter på intranätet och trycksaker.
KVALIFIKATIONER
Du som söker studerar eller har studerat på högskolenivå inom Media- och kommunikationsvetenskap eller har annan motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har kunskaper om rättsväsendet i allmänhet och har du goda kunskaper om/erfarenhet från Sveriges Domstolar är det extra intressant. Du har arbetat med intranätpublicering tidigare, till exempel under praktik, sommarjobb eller i tidigare anställningar, gärna inom offentlig verksamhet.
Du behöver ha goda kunskaper i Office, Photoshop, Indesign, Episerver, och ha arbetat i något ärendehanteringssystem. Du har goda kunskaper i svenska och en mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift samt vet hur man förmedlar en positiv och ändamålsenlig bild av en verksamhet.
Som person ska du vara kvalitetsmedveten och noggrann och ha förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du har ett gott omdöme och är lyhörd både för de behov som målgrupperna har och de behov och mål som verksamheten har. Arbetet innebär att du både behöver kunna arbeta självständigt och tillsammans med andra.
ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping. Tillträde snarast. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till den 31 december 2014.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70